Friday, August 6, 2010

Usel bloggare!

Till den kategorin hör jag! Ska jag lyckas bli en höjdar bloggare i höst så måste jag nog skärpa mej rejält.

NATHALIE!!!!! SAKNAR DIG!!!!!!!!! Ditt rum gapar tomt utan dej och det gör ont i hjärtat VARJE gång jag går förbi och kommer ihåg att du inte är där!!!!!! Okej okej okej...jag vet att du har det bra hos Mor-mor och Mor-far och att jag inte kunde önska någon bättre start för dej i ditt nya liv. Hoppas dina drömmar om ett liv i Sverige blir sanna. Vi ses snart!

Flygresan hem till Dubai: Kliver ombord i Skellefteå på SAS flygning till Arlanda. Underbar morgon, solen skiner och alla flygvärdinnor glada och sprudlade av liv. När vi kommit upp i luften, sliter en flygvärdinna till sej mikrofonen och ställer sig längst fram i planet bredvid sin frukost vagn och börjar SJUNGA!!! Alla blev lite paff och tänkte nog som jag.....har hon förlorat förståndet!!!!! Hon hade stark och fin röst och sjöng en Engelsk melodi om sommar vindar......Det var sååå himla trevligt! Hon förgyllde säkert alla passagerares morgon. Blödig som jag själv var i denna stund så trillade det ner lite tårar på kinderna.....
Efter ett par timmars väntan på Arlanda och lite inköp......bl.a Västerbottensost och de traditionella souvenirerna....kylskåpsmagneter och pennor med texten I LOVE SWEDEN, choklad m.m så kliver vi ombord på nästa flight. Riktigt mysigt. God mat för ovanlighetens skull och hyfsat utbud på filmer. Jag såg The Joneses, en hyfsad komedi med Demi More och David Duchovny. Och sedan en tragisk Fransk film om Serge Gainsbourg som totalt ballade ur efter halva filmen...vilket psycho han var! ( Det var han som gjorde låten Je T'aime i fall ni undrar..)
Landar i Doha, Qatar och möts av ett HAV av Kineser i Transfer hallen. Ingen kö eller så bara ett otäckt och jobbigt hav av människor som försökte tränga sig fram först! Konstigt att jag inte tuppade av...gillar inte att stå ihopklämd med främlingar en längre tid! Usch! Välkommen till verkligheten! ungefär! Direkt vidare till transfer bussen som ska ta oss ut till planet. Svettiga människor återigen ihopklämda kl 01 på morgonen och trötta barn som gnällde intill oss. Bussen stannar vid planet och vi gör oss redo att gå ur.....men nähä.... vi måste vänta kvar i bussen ytterligare 15 min......wohoooo.....det blev bara too much! Vi var alla trötta, törstiga och svettiga. 37 grader ute mitt i natten var inte idealiskt. Svor i detta ögonblicket att jag nog er med KLM nästa gång, som vi alltid gjort.
Väl inne i planet såg det ganska ok ut. Inte alltför mycket folk. HA HA HA blev gravt lurad. 5 min senare kommer nästa omgång passagerare. Alla Afrikaner och många med barn. Tjohoo! Alla familjer hade splittrade sittplatser av någon konstig anledning så here we go....alla skulle givetvis byta platser och skuffa in stora konstiga väskor i redan överfyllda baggage utrymmen......och ja, resten kan ni nog se framför er.
Kändes som en befrielse att landa i Dubai. Allt smort därifrån. Sam hämtade upp oss trots att vi landade 03 på morgonen! : )

Grabbarna stupade i säng direkt men jag kunde givetvis inte somna, så jag förberedde högar med tvätt och småpysslade till tidiga morgonen.

Eftersom kylen gapade tom så gick vi till Shakespear och åt frukost.

Kvällen blev det bio. Vi skulle se Inception med De Caprio, men det var slutsålt så vi hamnade på en 3D animerad film som heter Despicable Me. ( Dumma Mej, på svenska) . Den var super gullig och charmig. Vi skrattade oss ut från biografen. Klart sevärd.

Idag Lördag! Imorrn back to work! Buhuuuuuuuu! Känns ju mindre roligt....
Funderar på att sticka och ta några simtag i någon pool idag. Och fylla det tragiskt tomma kylskåpet....

Ha en fin Lördag allihopa!

Peace!

4 comments:

LYCKLIG MOR said...

Saknar er redan!!!!!!
Fint inlägg (underhållande läsning), tårar rullar ner på min kind...
Hug!

Monica said...

Saknar er med! Kul att du tittar in! Ha en super duper härlig semester nu! Sköt om er! HUG

Annica said...

Ja oj det kan vara en del äventyr med att flyga! Nog är det lindrigt med direkt flyg!
Förstår att det känns fruktansvärt tomt utan Nathalie där hemma! Det är bara att acceptera att dom håller på bli vuxna.
Tur det finns data att kommunicera med.
Ha det bra, kram!

Monica said...

Japp...vi skypar VARJE dag hittills.....Måste!!! Det är grymt tomt..... :(