Friday, August 13, 2010

Mwohahahahahahahaaa

Idag är det ju fredag den 13:e........
Hittade ett nytt ord i Aftonbladet idag : paraskavedekatriafobi , det ska tydligen betyda rädsla för Fredag den 13:e. Inte för att jag har det, men tyckte ordet var lite fräsigt!

Känner mig lite bättre idag. Började dagen med havregrynsgröt idag och det ligger ju som bomull i magen. Ska försöka att äta så nyttigt som möjligt nu, vill verkligen inte dras med detta en längre tid. Forget it!

Som sagt är det Fredag idag och det innebär ju HELG för oss. Va skööönt! Vi har vänt upp och ner på sovrummet idag....gått igenom skåp och garderober och KASTAT och fixat. Gud vilken känsla när man är färdig.

Nu förbereder Sam lite käk, det blir Macarona billabban. Labban betyder youghurt och det ska även vara lite stekt köttfärs och rostade pinjenötter i. Gärna lite vitlök också. Yumm! Kanske jag väntar med att posta detta inlägg och väntar tills jag har bildbevis .....




Peace!

3 comments:

Annica said...

Gokväll! Härligt att det känns bättre i magen idag!
Vi åt nästan exakt den där pasta rätten igår här hemma, men inga pinjenötter förstås när man är allergisk! Gott är det!

Blev så full i skratt när jag hör din första låt på spellistan "We Not speak Americano". För mig är den sommaren 2010! Anton spelar den från sin spellista flera ggr. per dag, med datan uppkopplad till stereon. Han spelar för hela huset och alla grannar runtomkring! Vare sig vi vill eller inte.
Du skulle behöva komma dig in på Antons spotify lista! Tror ni har mycke gemensamt där i musikvärlden verkar det som!
Ha en skön helg! kramisar!

Helen said...

Hallå där! Jaha, vi lyckades inte ses denna gång, heller, när ni var i trakterna...
Jag ser och förstår att Nathalie har stannat i Stackis. Ska hon plugga i höst, eller? Jag förstår att det måste kännas tomt utan henne, och det är ju ett x antal mil mellan Dubai och Stackis. Jobbigt.

Men självklart gör ni rätt som låter henne prova, om det är det hon vill.

Stackars dig, ont i magen är inget kul. Hoppas medicinen och nyttig kost gör dig frisk fortare än kvickt.

Ja, visst är det härligt att rensa i röran, man andas liksom lättare sen man har fått slänga lite.

Ha det gott, kram!

Monica said...

Annica, jag skulle nog inte sagt sa mycket om magen, idag mar jag ILLA ILLA ILLA!!!!! Det tar nog ett tag innan kuren borjar kicka in.Suck!
Men guuud hahahahah vi diggar den den dar laten starkt. Sa cool! Ja, jag har ju spotify....men det ar lite nytt fpr mej sa jag har inte lart mig hur det funkar med listor etc.

Helen, va kul att du tittar in. Sjalv har jag inte kollat in en endaste blogg i sommar, shame on me! Maste skarpa mej med bade lasande och skrivande.
Yesss, Nattan ar numera i Stackis :)
Hon raknar dagarna tills hon far borja skolan den 23:e. Det blir SFI pa Balder till att borja med, sen far vi se hur snabbt hon avancerar med svenskan. Forhoppningsvis gar det snabbt och hon kan flytta till en vanlig klass och lasa lite amnen. Hon tycker det ska bli spannande.
Jag ville egentligen hjalpa henne pa kompisfronten.....men hon vill ju givetvis valja sina blivande kompisar sjalv. Hon ar nyfiken pa Mimmi tror jag.....jag tror personligen att de skulle klicka. Sjalv kommer jag tillbaks pa en liten visit forsta veckan i Nov. Kanske vi kan ses da?
Stor Kram