Thursday, August 12, 2010

Inte så bra.

Ok, det började inte bra det här med fastan. Eller rättare sagt, jag skulle inte ens börjat tänka på fastan i år....jag och min dåliga mage. Man kan inte lura kroppen. Hela sommaren har jag gått och mått små-illa, men inte velat inse att det kanske beror på något. En liten Zantac här och där trodde jag skulle hjälpa, men icke, i ett par dar nu har jag mått så illa och haft så ont i magen att jag var i morse tvungen att uppsöka läkare och få detta ur världen. Det var som jag befarade Gastrit (magkatarr). Eftersom jag gått så pass länge med det så blir det att knapra Nexium i 60 dar. Bu hu hu!

Nu vill jag bara må bättre, så man får väl tänka mera på kosten. Jag bloggade ju igår om kaffe och linssoppa...... de största no no enligt doktorn. Kaffe, te, alkohol, tomat, linser, rött kött, pasta, vitt bröd...ja allt som är gott i princip bör man undvika. Googlade lite på vad man KAN äta och det blev inte mycket.....på listan fanns det med fisk från kallt vatten och vegetables of the sea ......grönsaker från vattnet.....jaaaha just det ja, vad är det???
Jag konstaterar att jag nog måste förvandla mig till en sjöjungfru.
Simma lugnt!




Peace!

3 comments:

Annica said...

Så trist! Jag som skulle kika in och önska er lycka till med fastan!
Du får väl försöka undvika stekt mat nu i början! Och hålla dig till kokt mat...kött, fisk och kyckling kan man ju faktiskt koka och piffa upp det med annat till.
Tråkigt! Jag håller med dig! Men det kan vara värt åh prova.

60 dagars kur lät jätte länge! När S har ätit för magkatarr så har han ätit tabletter i typ 10-14 dagars kurer.
Lycka till! hoppas det blir bättre i magen nu då!
Kram!

Monica said...

Javisst det är trist med detta. Det ordnar sig med maten....det får bli gröt som Mamma sa. 60 dar låter länge. Har googlat lite om detta och det är tydligen inget ovanligt med kur på 30-60 dar. Just idag känns det som jag skulle vilja proppa i mig flera stycken...har sååå ont i magen och jag mår pytonorm.
Det blir nog bra om ett par dar hoppas jag när Nexiumet kickar in.
Tack för omtanken och Kraaam till er alla. Xx

Unknown said...

Men pooor u, hoppas verkligen att det ska bli bättre i magen. Hela tillvaron blir ju mindre kul när man mår så dåligt. annars verkar ni ju må bra och ha det gött!Vi jobbar på och Yanis har börjat fritids, på måndag blir det förskolan. Han leker med många nya killkompisar och är helt slutkörd på kvällarna. Puss och kram på er. Miss u a lot :)