Sunday, April 4, 2010

Efterlyser Mars månad!

Vart tog den vägen?!!!! Dagarna går skrämmande fort och nu har vi redan April. Hoppas alla har haft en riktigt Glad Påsk. Jag vet att ni därhemma har den finaste tiden framför er, så är det ju inte riktigt här. Temperaturen kryper upp, sakta men säkert. Om man ska njuta av Dubai så är det NU.
Vi hade en värmebölja förra veckan, det var drygt 40 grader och vi bara fasade att den grymma hettan hade slagt klorna om Dubai och skulle stanna, men helt plötsligt slog det om. Tack och lov.
Vi spenderade förra Fredagen på stranden med vänner från stockholm. Det var ljuvligt. Måste påpeka att jag var den blekaste av alla....ja, kanske fanns det en eller annan Britt som slog mig på blekhets skalan. Vi går sällan till stranden.
Vattnet var suveränt och vi njöt i fulla drag.
På kvällen blev det Iransk middag med gänget. Fantastiskt vad mycket det ryms i magen egentligen........Maten var himelsk!

Har inte haft någon ledighet annars i Påsk. Konstigt hur många som vill komma till tandläkaren när dom är lediga.... Kan man inte hitta på något roligare?!!!!

Mars var annars en riktigt trevlig månad. Mycket jobb och långa dagar, men det var mycket annat skoj som gjorde allt uthärdligt. Bossen hade en super trevlig Opera kväll i sin trädgård. 160 pers. Hans dotter är opera sångerska och det var även en tenor från Italien där och underhöll. Själv är jag inget fan av Opera direkt....bara när jag sjunger själv i duschen och bilen och så.....Men det var riktigt magiskt och mycket elegant. God mat fick vi dessutom.

Asch ...klockan tickar på och snart går "morgon-tåget" till jobbet, fast jag kör ju bil ...hehehe

Ha en underbar dag!

Peace!

3 comments:

Annica said...

Härligt att varva lite roligheter mellan arbetspassen, det är så man överlever vardagen. Jag och Jenny har varit och shoppat å lunchat på stan idag, sånt är vardagslyx för mig. Skicka lite värme hit är du gullig så snön smälter bort...vi har perfekt skoterföre fortfarande.
ha det bra, kram!!

LYCKLIG MOR said...

Hej hej! :-)
Operakvällen i bossens trädgård lät riktigt häftigt, du verkar ha en schysst chef!
Håller med dig till fullo! Tiden går så otroligt fort! Det känns som att tiden hemma med mina barn bara rusar iväg!!! Barnen vaknade 05,15 idag så jag steg upp, J får lite sovmorgon (bara lite, mohahaha :-D). Dom har just fått välling och är nöjda. Nu ska jag skriva en matsedel för veckan, det blir nyttigt på schemat, fasen så svårt det är att tappa kilon!!!...
Här skiner solen idag, det blir nog en finfin dag.
Kram

Monica said...

Ja, mina kära systrar....att vara hemma kan vara minst lika jobbigt som att jobba utanför hemmet. Det vet man ju. Huvudsaken att man trivs med tillvaron. Och inte STRESSAR (som far-mor Emmy alltid sa)
Kul att ni unnar er lite vardagslyx ibland. Det behövs ju alltid.
Annica, jag ska se till att ni får sol i måttliga doser......
Jenny, visst är det svårt att tappa kilon...usch...det är bättre att motionera ordentligt varje dag....svårt att stå emot allt gott som finns!
Stor Kram