Friday, March 12, 2010

Fusk, men ack va gott...

Ja, jag kommer nog aldrig att hamna i samma våffel-klass som Mamma eller Annica och Stefan....men jag skyller på järnet igen....hahahaha När jag var i Sverige senast så slank det ner ett litet paket Kejsar våffel -mix ner i resväskan. Första gången jag provar detta med färdig mix.....Dra på trissor. Det blev himelskt gott! Så nu vet ni vad ni får ta med er när ni kommer till Dubai. Kungsörnens Kejsar våfflor. Jag ger upp med recept från grunden. Ungarna var lyriska. Mamma lyckades till slut.




Vädret denna helgen blev toppen. Vaknade as-förkyld igår, men Anthony stod redo i badbrallor kl 9 och frågade när vi skulle åka till stranden! Vad gör man.... Jag fick dåligt samvete och sa att vi givetvis skulle åka strax. Med hosta och värkande kropp plockade jag ihop lite prylar och frukt och drog iväg.
Vattnet var ljuvligt och tempen helt perfekt. Ca 27 grader i luften.
Det ljuvliga blev inte långvarigt, jag mådde inte bra. Efter ca 2 timmar drog vi hem igen, men Anthony var nöjd. Han älskar havet och guppade på med sin board i dom glittrande böljorna. Grävde ner sig i sanden o.s.v.....



Själv "grävde" jag ner mig i sängen så fort vi kom hem och duschat. Lite medikament och ett par timmar senare kände jag mig stark nog att göra våfflorna, men det blev sängläge mest hela dan efter det.

Sam kom hem från Libanon och tro det eller ej, på kvällen får han ett samtal från en kompis som meddelade en annan kompis bortgång!!!!!!! Ni tror säkert att jag hittar på nu, men tyvärr inte. Ok, den senaste är ingen nära vän, men ändå. Man blir ju alldeles matt. Begravningen i Libanon hade varit jobbig. Många högt politiskt satta personer deltog och säkerhetspådraget enormt. Sam tyckte det kändes lite obehagligt. Vi såg nyheterna och Sam syns klart och tydligt mitt i all tumult. De skulle gå med kistan runt ett kvarter och sådana saker kan ju bli lite kaotiska, speciellt i Mellanöstern. Men han kom hem helskinnad :)

Idag väntar plugg med Anthony. Han har 3 prov kvar i sin Term Exam. Själv kommer jag att ta det ganska lugnt. Skulle ha jobbat, men har knappt någon röst, så det hade inte gått något vidare. De får helt enkelt kämpa på utan mig idag. Stackarna! Lördagar är mycket stressiga.

Peace!

2 comments:

Annica said...

Lät inge vidare med en förkylning! Däremot så lät det betydligt roligare med stranden, fast inte när man känner sig hängig förstås, då vill man bara hem till sängen. Gud vad trist med alla dessa döds fall runt omkring er! Jag visste inte att Sams chef var sjuk och har gått bort, otroligt ledsamt.
Roligt att du lyckades med våfflorna! Jag ska skicka Bibbis våffelsmet recept, så ska du få prova det. Kan inte misslyckas!

Vaknade upp till en solig morgon, men nu snöar det lapphandskar här hemma, tröttsamt!!
Krya på dig! kramisar!!

LYCKLIG MOR said...

Hej! :-)
Hur mår ni? Vad gör ni? Är du frisk nu? ...
Oj så gott med våfflor!!! Mums!!!
Kungsörnens är icke att förakta!! Och vet du vad jag gjorde när jag jobbade på hotell?! Jo, jag la även i en liten knivsudd vaniljsocker för att det skulle lukta extra extra gott, och yes vad det luktade gott! :-D :-)
Har läst ditt blogginlägg för längesedan men har ej skrivit något förrän nu (ja du vet ju hur det är...).
Du skriver så roligt tycker jag!:-p
Här har det varit sjukstuga heela veckan, oj oj oj så trist att inte kunna gå ut! Buddha klättrar på väggarna, minst sagt!
Ha det bra!!!!!!!!!!!!
Bamsekram!!!!!!!!!!!