Thursday, March 11, 2010

Trög start..

med bloggen på det nya året. Jag har kommit på vart felet ligger. Tror jag! Det ligger i bilderna...Ja, varje gång jag gör ett inlägg känner jag pressen på mig att lägga in en massa bilder! Jag får sluta med det nu. Det får bli fler inlägg och mindre bilder i varje så kanske det börjar rulla på. För trots allt (alla bloggare därute) tar det ju en himla massa tid att välja ut och föra över bilder till bloggen. Satt just och tittade på Sverige bilderna...flera hundra...hur tusan väljer man ut typ 5 bilder?????!!!! Och vem ska få den äran att vara med på dessa bilder hahahahaha
Sååå jag har gjort det mycket enkelt idag och sätter in 2 pics och dessa två var huvudpersonerna på denna resa .......SAKNAR ER MASSOR PUSSGURKOR!!!!!





I övrigt känns det som jag flyttat in på jobbet den senaste tiden. Hur skoj vi än har på jobbet börjar det bli lite för många dar med 11 timmars pass. Men vad gör man när det är ständigt drama på jobbet??!!! Ställer upp givetvis. Vi har haft lite otur med personal i receptionen och anställt personer som vi trodde var ok, men visade sig vara ganska odugliga. Vi letar vidare och hoppas kunna hitta en eller två pålitliga Skandinaver att anställa. Kanske en aning optimistiskt....hittills har vi inte lyckats.
Nu är det i alla fall helg. Kommer bara att vara ledig Fredag denna vecka, men jag överlever nog. Tar två dar nästa vecka istället. : )
Sam är i Libanon igen. Tro det eller ej, hans chef har gått bort. Han och övriga arbetskamrater åkte hem på begravning. Det har varit en slitsam början på detta år för honom. Nu är det 4 personer som gått över till andra sidan som han känner , bara inom loppet av 2 månader. Tungt! Han som gått bort nu var en stor profil i Media branchen och kommer att bli enormt saknad. En stor förlust för företaget och hela industrin. Han var ägare av imperiet och lite mer kan ni läsa här . Vila i frid du med Antoine.
Nu är det läggdags på denna sidan av klotet. Får väl se hur mycket sömn det blir, har en envis torrhosta som inte vill ge med sig.....suck! Och den sätter ju oftast igång när man vill sova.
Om vädret tillåter blir det promenad på stranden imorgon bitti med sonen och kanske ett dopp i havet. Ser fram emot det.
Peace!

5 comments:

Hellen said...

men vad trist med så många vänner som går bort! kram till er!
Hoppas du fick en fin morgon på stranden, kan säga att jag verkligen skulle vilja vara hos er nu och gå i sanden och ta ett dopp. Va najs det hade varit! Här är det grått och det kom snö i morse när vi åkte till jobbet, nu börjar till och med jag få nog av vintern!! Ha en underbar helg! Kram

LYCKLIG MOR said...

Men gud först så trodde jag att jag hade kommit in i fel blogg, men när jag sedan scrollade ner så såg jag 2 st jag kände igen väl; MINA BARN! :-D Sååå gulligt! Klart att jag tyckte det var gulligt eftersom det var mina egna barn:-D (snälla maila dom 2 bilderna till mig!).
Visst tar det tid att lägga in bilder, jag vet, jag vet! Det ska inte vara någon press, bara skoj!
Har förresten tjuvkikat en snabbis på alla bilderna från er vintersemester hos Annica, det är mycket fina bilder!!! Förstår att du har svårt åh välja!!! Men välj bara ut dom du känner mest för direkt, för jag tycker absolut att fler ska få njuta av de otroligt fina bilderna! (Men känn ingen press, nej nej ;-)).
Jobbigt med sams chef! :-(
Och hoppas ni hittar någon bra till repan snart!
Fin musik förresten!
Kram och trevlig helg!
p.s det var ju en sak till! Jättefint med den nya designen på bloggen! Så spriande och utvecklande precis det den gröna färgen står för :-) Kram igen!

Helen said...

Åh, vad tråkigt med alla dödsfall...

Desto gladare blir man när man ser de två pussgurkorna M & M !

Nä, bloggen ska inte kännas besvärlig, men det är alltid kul att se foton, bra eller dåliga spelar mindre roll.

Hoppas det lugnar ner sig på ditt jobb, ledig tid behöver man ju också.

Kram!!

Monica said...

Tack för alla komentarer och sympatier. Det värmer.
Ska försöka spajsa upp min blogg lite oftare. Man vill ju inte fastna fast i det gamla liksom. Kul att det finns så mycket fin musik man kan söka på för Playlistan. (tack Jenny som tipsade om det) Gillar din musik också.
Kram på er alla!

Annica said...

Ja dom är för söta dom där små fotomodellerna! Har satt upp ett av dom där korten på kylskåpen. Så nu har vi 4 små rara ungar som tittar på en när man öppnar kylen (A-K s barn också), kan det bli bättre! Tror inte det!
Fint med grön bakgrund på bloggen! Alltid roligt med förändringar!
Ha det bra! Kram!!