Saturday, November 7, 2009

Run run run !!!!

Ja usch nu ska ni få höra vad jag har gett mig in på för galenskap...... Jag har, tillsammans med ett par arbetskamrater gått med på att springa i Dubai Marathon i Januari!!!!! Shit alltså! Nej, ta det lugnt...jag ska givetvis inte springa 43 km!!! Men vi har registrerat oss för mini maran, 1 mil. Det sägs att detta är möjligt för en nybörjare som mej (ok, jag joggar ju och motionerar flera ggr i veckan) att börja träna 3 månader innan och det är det jag håller på med nu. Har ett schema som jag följer och målet är att kunna springa hela milen.
Jag är laddad och hittills känns det bra. Har alltid funderat lite på detta, men har aldrig haft någon som föreslagit det. Sedan jag börjat jobba så har jag kännt att jag blivit lite inspirerad av alla tandläkare och hygienister, som alla håller på mycket med fysisk aktivitet på fritiden och det har smittat faktiskt. De gör mycket skoj ihop och frågar ALLTID om jag inte ska hänga på deras strapatser och nu äntligen ska det bli av.
Det ska bli spännande och intressant.

Har haft en bra helg med mycket skoj. I fredags var vi på Dubai Sound City. En musik festival med massor av band, främst Engelska, men även Outlandish från Danmark har varit här.
Vi var där i Torsdags och dragplåstret den kvällen var Human League. Ok, det är ju verkligen så mycket 80-tal som det bara kan bli, men gissa vad?!!!!! De var super bra fortfarande! Rösterna precis likadana och en jäkla snygg show måste jag erkänna. Vi var nöjda!

Igår var vi utbjudna på middag. Vi var till OKKU, en Japansk restaurang. Det var nog den godaste maten jag ätit i hela mitt liv tror jag. Allt liksom smälte i mun....fantastiskt! Bildbevis nedan!

Nu står det en ung man bredvid mig och vill baka! Det kan man ju inte säga nej till eller hur?!!!
Ha en fortsatt underbar helg. Själv har man ju jobb imorrn.
Peace !




6 comments:

Helen said...

Galenskap?? Jo, nog kan man kanske kalla en mini-mara det.

Speciellt jag som tycker att enda gången det finns en anledning att springa, är om man skulle bli jagad av typ, ett monster...

Men lycka till!!

Kul att höra att du har trevliga arbetskamrater!

Trevlig helg verkar ni också ha haft. God mat och musik funkar ju alltid!

Kram!

Monica said...

hehehe jagad av ett monster!!!!!! Det var ju en bra ide'.....man kanske kan leja ett monster som springerefter en....

Hellen said...

och var e bildbeviset på den goda mate?? erkänn du äter bara sallad också inför loppet ;-) ;-) *fniss*

Bra initiativ att ha ett mål att träna för, det funkar mkt bättre (från en som vet....)
själv har jag kört dubbla pass idag, först spinning och sen easyline som är styrketräning (cirkelträning) det var skitjobbigt och jag fick ta fram järnviljan. Men den finns där än så jag är mkt nöjd med dagen.

synd att maran är i januari, annars hade ju vi kunnat komma ner och hejja på dig....fast det blir väl för varmt att ha en mara längre fram på året hos er.

Själv så har jag haft en lugn helg, Magnus e ju sjuk så jag har pysslat hemma och bara varit utanför dörren när jag tränade igår och idag.
Kram till dig och hela familjen!

Monica said...

H2,yes, man maste ha ett goal annars blir det att allt rinner ut i sanden for mig. Nu pressar man sig till max och det kanns toppen efterat! Har du kort 2 pass, fy, du e ju galen du!
Ja Jan ar en bra manad. Vi startar dessutom 6.45 pa morgonen nar det ar relativt kallt, 15 grader. Forra aret regnade det dessutom.

Bildbevis pa maten blev det inte som synes...bara pa restaurangen. Vi satt med lite VIP folk sa man kan ju inte sitta och fota maten direkt.....

Kram till er bada. Hoppas M ar pa benen snart.
Kram

LYCKLIG MOR said...

Så kul! Klart du fixar springa 1 mil :-) Du är och har alltid varit en "jogging-tjej" i mina ögon ;-)
Human leauge att dom finns kvar?! Så trevligt! Dom var bra tyckte jag.
Fina bilder från restaurangen, där skulle jag vilja sitta, med er!
Kram på er!

Annica said...

Skrattade gott åt Helens kommentar! Håller med där, det är inge roligt att springa, finns det tråkigare. Men det blir nog som en sjuka, vet att du fixar det, och helst då man inte är ensam om det. Hur går det förresten med Sams träning? Har han överlevt?
Vilken mysig restaurang, lät gott med Japanskt!
Så trevlig se Human League, dom har man ju vuxit upp med!
Kram!!