Thursday, November 5, 2009

Då var sagan slut.....

Bara ett par bilder till från våran resa, sedan kanske jag kan komma i gång med lite vardagligare händelser ifrån Dubai. Sista dagen i Cedars hyrde vi Quad- Bikes! Det var bus-kul tyckte vi alla. Vi hade även guide denna gången. Låter de flesta bilderna tala för sig själva.















Just det, detta är ju Qadisha valley som ni känner igen. Det var mäktigt att se den ifrån denna höjd.







Nathalie lyssnar intensivt på guiden som berättar lite om området vi befinner oss i. Men vad säger han egentligen.....allt var på Arabiska så jag tror inte Nathalie hängde med 100%.....och definitivt inte jag heller.....






Ok, detta ska då föreställa getter, men ser ni vad jag ser? Det är EN brun i mitten som ser onaturligt stor ut......det såg jag först när jag tittade på bilden....Ser hur mystiskt ut som helst tycker jag.






Och här svischar vi förbi Souvenir-gatan innan vi kommer upp till Cedar-forest.





Jo det är jag och Nathalie där borta på vägen....












Dessa Ceder-träd stammar har fått vackra ut huggningar.....ser ni kvinnoryggen till höger? Och Jesus (!!!!) i mitten......




Vi bara gapade när vi såg detta. Vi var där även förra året men vi gick bara förbi då, hade ingen guide.....nu fick vi oss en ordentlig runda i skogen med all info och det var fantastiskt.











Giden och Anthony gillade varandra!





Mycket skratt och kittel i magen när jag åkte med Lara........Alltid lugnare när man får köra själv!

Men roligt hade vi.





Anthony fick en chans att köra själv också med en erfaren uthyrare.





Vroooom Vroooom




Kusinerna poserar en sista gång innan det var dags att
säga Bye Bye till Cedars för denna gången.








En smygtagen bild utifrån stugan samma kväll. Vi var helt utmattade....Vi gjorde dalen och Quad bikes samma dag.




Lilla Hoda myser med en god bok i sällskaps rummet i Restaurang stugan.






Då checkar vi ut och beger oss till Tripoli till Sams tjocka släkt och sedan till Beirut på kvällen.




Så här ser en typisk villa ut i bergen.
Tack för att ni har belat följa med oss på resan.
Peace!



5 comments:

Annica said...

Coooola fyrhjulingar! Förstår att det var häftigt åhh köra omkring på dom i det vackra landskapet, smidigt sätt att ta sig fram.
Häftiga uthuggningar i träden!
Skulle inte tacka nej till att äga en sån villa som du visar på sista kortet i den mysiga miljön.
Tack för att vi fick följa med på eran resa till Libanon!
ha en skön helg, kram!!!

LYCKLIG MOR said...

Snyft, känns lite sorgligt att resan är slut nu :-(
Underbara bilder!
Men hallå! Så smal och snygg du är, ser så vältränad ut!
Det är bra att ni snart kommer "hem" så du får fylla på fettlagret igen, kanske med skogaholmslimpa och en stor klick bregott extrasaltat samt några skivor hushållsost... ;-) :-D
Skulle gärna
ha hängt med på eran bike-tur!
Stor kram och tack!!!!!!!!

Monica said...

A, ja det var verkligen coooolt! Vi hade super skoj och som du ser var det ju ingen trafik att snacka om på byavägen heller när vi drajvade där. Men häftigast var det ju att go little crazy på läggdor och stigar. Ahhhhh vill tillbaka!

J, hahahahahahaha Skogaholms och Bregott!!!! Fasen va gött det hördes! vältränad JAG!!!!????? Men tack i alla fall....du är så gullig!
Ha en härlig helg systrarna mina!
Kraaam

Helen said...

Jättefina bilder, som jag "lusläser"!

Jag flyttar gärna ihop med Annica i huset på sista bilden! Charmigt!!

Men vad är det jag ser??

Kommer ni Dubai-aner till Sverige snart??

Kram!

Monica said...

Hej H, javisst, vi kommer till Norrland i slutet på Jan. Längtar enormt!
Visst är det en charmig villa! Vi kan flytta dit allihop tycker jag...de är stora de där villorna.....