Sunday, July 5, 2009

Gilla läget.....

Tänkte jag skulle bjussa på en Ledin låt, eftersom han ju har varit i Skellefteå nu i helgen! Vill bara visa att jag också hänger med i all the happenings overthere! Tomas Ledin = Svensk Sommar , tycker jag!

Lite fattigt med bloogginlägg den senaste veckan. Sorry! En arbetskompis är på Semester nu så det blir lite extra jobb och man är helt enkelt super trött när man kommer hem. Vi jobbar ju 45 tim/veckan trots allt. Jag drömmer om att en vacker dag kanske kunna jobba deltid, oj vad det skulle vara perfekt!

Igår hade vi middagsgäster. Trevligt trevligt! Vi bjöd på Planka....som numera är våran Signature dish! Känns lite retro och till efterrätt blev det ännu mera retro...gjorde en frusen Philadelphia Cheescake med Digestive ni vet. Till det serverade vi färska bär och vi var lite shockade för jordgubbarna och hallonen smakade så sött för ovanlighetens skull. Som Nathalie sa "-This is the closest thing to Sweden this summer" och det har hon ju rätt i. Jordgubbarna var från USA. De brukar ha träsmak i vanliga fall. Bilden nedan är från min nya "Blogg-kamera" som Sam köpte åt mig häromdan. En söt liten Canon IXUS 110 IS. Den är hur smidig som helst. Och snygg dessutom. Ska ta en bild av den och visa i mitt nästa inlägg.




Jaha nu var det bara 12 dagar kvar till Semestern. Måtte det gå fort. Kanon trött är jag.

Ska kasta mig på sängen nu och läsa.

Men vi hörs snart.

Peace!

3 comments:

Annica said...

Javisst måste man lyssna på Tomas Ledin när det är sommar, det hör absolut ihop med sommaren. Roligt att ni fick tag i hallon och jordubbar som var ätliga, här har vi passat på och köpt jordgubbar fastän dom varit dyra...men då man inget eget land har så. Stackis verkar få mycke i år, snart mogna också. Igår var jag och tittade på världens sötaste lilla tjej, hon var vaken när jag kom, så man fick se hennes ögon också...dom är för gosiga dom små liven.
I morgon bitti åker jag och Anton iväg till Stockholm och slår runt lite i stora staden, bor centralt på hotell till på torsd. kväll, trevligt ska vi ha.
Ha det bra, kram!!!

Helen said...

Ja, Tomas Ledin har man sett live otaliga gånger, jag har t.o.m fått en kram av honom efter en spelning!!!

Mina jordgubbar dröjer nog någon vecka innan de går att skörda, hoppas på sol och värme, då går det snabbare!

Kämpa på i väntan på semestern, det är skönt att ha den framför sig.

Annica: Så ni åker till huvudstaden? Så kul!

Kram!!

Monica said...

Men wohooooo åker ni till Stockholm!!!!!! Så himla vettigt det låter! Have fun!

Harru fått en KRAM av Thomas!!!! heheheheh vet inte om jag skulle vilja ha det i dagens läge, men kankse för 100 år sedan lol

Kram