Sunday, June 28, 2009

Solsting.....


Eller va tusan det var jag fick igår! Vi hade varit på stranden i ett par timmar och lapat lite sol. Jag satt mest under parasollet som vanligt och spenderade mesta delen i havet...som inte svalkar ett endaste dugg den här tiden på året. Kom hem och huvudet började dunka och jag började må illa som bara den. Ingen kul afton! Ska inte skriva några detaljer, men ni förstår nog vad som hände..... Var lite seg i morse när jag drog till jobbet, men plikten kallade så det var bara att klistra på leendet och knega på. Det har gått bra.

Helgen har varit lugn. Inga stora utsvävningar. En sväng till IKEA blev det....det är ju alltid nåt man behöver därifrån. Häromveckan när jag var där så trodde jag att jag drömde när jag gick till delikatess hörnan (där dom har en del Svenska mat produkter) - vad fanns där om inte Estrella Dill Chips!!!!!! Det var som att vinna på lotteri! Det har dom aldrig haft där tidigare. Min make blev som galen när han såg chips påsarna när jag kom hem...Han skrattade hysteriskt och jag och Nathalie tittade på varann precis som han hade blivit tokig!!!!! (big Chips lover, om man uttrycker det milt) Och enligt oss finns det inget godare än Svenska chips, även om det nu kanske inte är svensk ägt längre.......I helgen hade jag tänkt fylla på chips förrådet , men det var SLUT!!!! Attans!
What else....jo just det ja, Paris Hilton är i Dubai nu i ett par veckor. Inte för att jag är speciellt imponerad av henne, men det är liksom big deal här just nu. Hon spelar in en serie som heter Best Friends Forever. Hon är här för att hitta en polare....en RIKTIG vän som hon säger själv, någon som inte är ute efter hennes pengar eller vad det nu var hon surrade om....Good Luck då!

Oj vad töntigt! Trodde aldrig jag skulle nämna HENNE i min blogg...hahahahahah

Måste ju också nämna MJ i min blogg om det ska vara rättvist......Vilken chock det var att han kolavippat bara 50 år gammal. Det var sorgligt! Svårt att fatta att The King Of Pop inte lever längre. Vad kommer att hända med hans barn nu då??? Det är det enda jag kan tänka på....så tragiskt!

Och om man får hoppa från det ena till det andra så gjorde vi Plankstek här hemma förra veckan! Det blev super gott. Nedan ser ni Nathalies planka.....hon äter ju inte kött men det blev smarrigt med Lax tyckte hon. Det kommer vi att göra om snart igen.




Slut för idag!

Peace!

2 comments:

Annica said...

Solsting! Det lät inge vidare, du får nog hålla dig inomhus tills ni ska åka på semester. Tycker att vi har haft nog varmt med +30 gr. i skuggan, puuhh!!Skrattade gott åt chipsen! Jag vet ju att Sam är en chips älskare, super att ni fick tag i Estrella, dom och OLW är bara bäst. Kollade faktiskt upp det här med Estrella, ägs av ett norskt företag nu, men svenska fabriken ligger utanför Angered i Göteborg. Älskar inte heller Paris H precis, den där serien eller dokusåpan sänder dom nu här hemma, har inte sett ett avsnitt och kommer heller inte att göra det. Däremot var det tragiskt med MJ, dog alldeles för tidigt, man har vuxit upp med hans musik sen 70 talet, och han har gjort otroligt många bra låtar om man tänker efter, dom har spelat han för fullt på alla musik kanaler i helgen, det ska väl bli strid om hans pengar nu, fastän han hade skulder så finns det nog mycke pengar. Hans giriga pappa ska väl försöka ärva allt säkert, fast man skulle önska att det blev barnen.
Planksteken såg underbar ut, det är lika gott med lax som med kött på.
Svalare väder här hemma idag, men det skulle bli varmare i morrn igen.
Ha det bra, kramisar!!
PS. Det är nog nära nu till vi blir mostrar, håller tummarna stenhårt för syster yster som ska föda....förhoppningsvis idag.

Monica said...

Japp då har vi fått en familjemedlem till! Så mysigt!
Jag satt och bölade på jobbet när jag fick meddelandet. Nu vet hela Dubai om att jag blivit moster igen! Så stolt så!!!

Ja man kommer att läsa om MJ i flera månader nu framöver.....Det blir säkert en massa tjafs!

Lyckliga ni som har så finfint väder. Här lider vi som attans! Nu är det 40 plus som gäller och 80% fukt!

Hörs snart!