Thursday, June 18, 2009

Varför städa idag när man kan städa imorrn....

Har alltid varit den typen som gärna skjuter saker till framtiden....Inte bra egentligen.....Men om man tänker efter ordentligt, visst menar man att man ska skjuta på det trista och typ göra det som känns kul istället???? Så tolkar jag det numera. Man vill ju inte bli "utbränd" som det så fint heter.
Har precis kommit hem från jobbet och jag ska nu denna helg göra det minimala i städväg och fokusera på musik (ladda ner ladda ner), lite motion, baka lite gott, läsa massor och spela spel med Anthony och om vädret tillåter (hahahah joke) så blir det en tripp till stranden på Lördag. Det blir nåt ställe med pool och parasoll för nu svalkar inte havet längre. Man blir varmare om man går ner i vattnet.....Har ni varit med om det? Låter ju skitkonstigt, men så är det här på sommaren.

Annars har veckan varit riktigt trevlig. Ingen stress på jobbet. Folk har börjat åka hem nu när skolorna slutat så det är lugnt.

Fick en fråga om min boss var Svensk. Japp, Micke är Svensk numera.....Han är född i Indien, men uppvuxen i Sverige och även bott i ett antal andra länder eftersom Pappan var diplomat. Enligt mig har han det bästa från båda kulturerna och jag och mina kollegor trivs enormt i hans sällskap. Han gör ingen skillnad på Sköterskor, Tandläkare, Städare eller sekreterare. Han är urgullig och snäll.

Och vad ska ni göra i helgen? Ok, men då hörs vi snart!


Love & Light


2 comments:

Annica said...

Oj, vad du har hunnit blogga på under din lediga helg. Ja, det är ett bra ordspråk "Gör inte idag det du kan göra i morgon", men tyvärr så kan man ju inte lämna allt till morgondagen, fast man skulle vilja ibland. Allt med måtta...eller hur?
Kramisar!

LYCKLIG MOR said...

åh jag tycker det låter skönt att man blir varmare när man går ner i vattnet...