Monday, June 15, 2009

Ett par rader...

Ja, vad händer i Dubai då undrar en del??? Det är så mycket på gång att jag inte har hunnit skriva faktiskt. Förra veckan var herrn i huset sjuk efter sin resa till Libanon. Mat förgiftning. Det blev akuten när han inte kunde hantera kramperna i magen längre....verkligen ingen rolig upplevelse. Han fick dropp osv och blev kvar ett par timmar innan det värsta släppte, men han är inte 100 fortfarande. Han tror att det var maten på flyget....det kan man ju inte så noga veta!!!
Sedan var det Anthonys tur att bli förkyld igen, med hög feber och ögon infektion. Stackarn! I skrivande stund mår dock alla i flocken utmärkt.

Min boss har äntligen åkt till Sverige för sommaren.....Det har vi sett fram emot!!! Nejmen vad skriver jag.........asch ni fattar! Hur snäll han än är så behöver man en liten break ifrån varandra. Han är intensiv! Han bjöd oss alla på ZUMA innan han åkte i Fredags. ZUMA är en skit häftig Japansk restaurang/bar/club med världens smarrigaste mat. Vi hade super trevligt. Vi var 21 pers. Det var champagne och hela köret. Han är nog världens mest generösa boss och den mysigaste som jag jobbat för. En kollega tog en massa bilder och jag ska lägga in ett par bilder så fort jag lagt beslag på dom. Hittade ett par på nätet tills vidare.








Sen hade vi ju 2 födelsedagar förra veckan. Sam och Nattan. Det var mycket firande och trevligt värre. Nathalies polare kom över och överraskade henne med tårta och 16 presenter! Sedan bjöd vi alla på Johnny Rockets. Det var fullt ös! Hon var nöjd!

Vi har börjat planera in saker och ting som vi ska göra på semestern i år. Sam är lika ivrig som förra gången och ska nu se till att alla familje medlemmar får en oförglömlig semester. Han e så go! Han har suttit och klickat och letat i timtals på internet och även ringt till Libanon och bokat hotell nätter och aktiviteter så det bara visslar om det! Ja, som ni alla redan vet åker vi till Libanon i 3 veckor från den 17 Juli. Längtar ihjäl mig! Just nu är jag trött på Dubai och den olidliga värmen. Det ska bli såååå roligt!

Nej nu är det dags att gå och knyta sig. Spöktimmen bara några minuter bort.

Vi hörs!

Peace!

3 comments:

Annica said...

Förstår att ni ser framemot ledighet snart,och komma bort från heta Dubai i några veckor. Känns bara konstigt och tråkigt att ni inte kommer hem i sommar, man har vant sig att träffas varje sommar nästan, kommer att sakna det i år. Så bossen har åkt hem till Sverige, kan kännas skönt att få en paus från honom...fastän han är en bra pers. Vaknat upp med lite regn på morgon, men det verkar ha gett sig nu. Anton har åkt till jobbet, som ledare på fotb. skolan här i Öjebyn, idag kommer barnen, dom yngsta är född -02...gulligt! Nästa vecka har dom lite äldre års kullar, men han har blivit förkyld precis i dagarna, så det känns lite halv tungt för han.
Nu ska jag äta frukost och hoppa i duschen, har tänkt bege mig till staden en sväng på lite sommar rea.
ha en bra dag, kram!

Helen said...

Usch då! Stackars Sam, det är tydligen inte bara i Egypten man kan dra på sig bacillusker!
Skönt att Anthony är frisk igen!

Så det blir Libanon i sommar? Ja, lite mindre varmt är det väl där, jämfört med Dubai, men nog skulle ni ha behövt komma hem till Ske-å och fått kyla ner er ordentligt!

Är din boss svensk? Berätta mer!

Ha det gott!

Kram
Helen

LYCKLIG MOR said...

Hej :-)
Så trevligt med lite uppdatering från er! :-)
Såg verkligen trevlig ut den där Zuma-restaurangen! :-)
Najs med schyssta bossar!Har haft en sån jag med så jag vet vad du menar...
Ja snart åker ni till Libanon, så skönt för er!
Här är det lugnt minsann, ingen bebbe ännu :-(
Blir igångsatt nästa vecka om inget händer innan dess. Håll tummarna nu att det startar denna vecka!!!!
Kram från en höggravid jäkligt less syster.