Saturday, June 20, 2009

Vaaaaarmt nu!

Jäklarns! Man glömmer från sommar till sommar hur mardrömslikt varmt det är. Igår kväll när vi kom hem och hade varit på bio, så var det 39 grader ute. Jag menar 3 timmar efter solnedgång. Dessutom var det fuktigt och en läbbig, klibbig sandstorm som grädde på moset. Fy bubblan! Nu är det verkligen countdown till semestern. Tog ett par bilder på en stackare som alltid står och pickar på vårat sovrumsfönster......Min teori är att han är törstig och utmattad, men det kan ju också vara att han ser sig själv i fönstret och bjäbbar med sig själv hahahahah Hursomhelst så kan vi inte öppna fönstret, annars hade man nog ställt ut en skål med vatten i alla fall. Vet inte vad för slags fågel det är.....Vet ni? Den är svart med gula "fötter" och gul näbb som ni ser. Han står ofta och burrar upp sig och gapar......



Som jag nämnde så var vi på bio igår (ja igen) det finns inte så mycket annat att göra när det är så varmt. Vi såg Night At The Museum 2 , den var sådär....Ettan var mycket bättre.
Innan bion var vi och strosade lite i Dubai Mall efter en "lätt frukost" på Shakespear & Co. Det är ett Libanesiskt ställe med Fransk känsla, väldigt hem trevligt. De har världens smarrigaste frukost. Bildbevis följer här nedan......Nähä det gick inte flytta bilderna ner den här gången heller...Har lite problems med min blogg numera, inte så smidig som förr....Ok, då kastar jag in bilderna i en ny blogg. Sorry about that. Det här måste jag kolla upp.

5 comments:

Annica said...

Vi vet vad det är för fågel...en Arabisk kråka, hahaha, skoja! Stefan tycker att den liknar en fågel från kråksläkten. Men den såg arg ut, ingen jag skulle vilja ha in i lägenheten om man så säger. Ja, nog har ni varmt alltid, i natt hade vi 8 gr. varmt, lite skillnad är det. Mysigt ställe ni var och åt på, vi får nöja oss med frukost på inglasningen...det får väl duga då.
Kram!

Monica said...

hahahah ja just det ja...Arabisk kråka!!!! Den är inte lika stor som en kråka dock. Mera som en nymf Parakit. Jo den ser arg ut och den agerar lite ilsket tycker jag.
Frukost på inglasningen låter mer exotsikt tycker jag. Saknar det.
Ha det!

LYCKLIG MOR said...

Men gud stackars söta lilla fågeln! Jag skulle också vilja ge den lite vatten.
Krama den från mig ;-)

Helen said...

Persisk korp? Emirat-uggla? Dubai-mes? Nä, så töntig jag är! Blev bara så inspirerad av Annicas arabiska kråka, hi,hi.

Tycker i alla fall synd om fågeln. Han vill kanske ha hjälp med något.

Jag vet några som fick besök då och då av en ekorre, som hade problem med att hans gnagartänder växte sig så långa att han inte kunde äta, så de tog honom till veterinären som sövde honom och slipade ner tänderna.

Kram!

Monica said...

HAr googlat den där svarta fågeln maen kommer ingen vart...det närmaste är Blackbird, men tror inte att det är det heller.

H, vilken skojig berättelse om ekorren. Stackarn! Ja, man vet inte riktigt vad som försiggår i djurriket.

Kram