Sunday, May 10, 2009

Små ide'er kan bli stora projekt...

Häromkvällen sa Anthony att han ville möblera om i sitt rum. Och det kan ju vara skoj tyckte vi. Han ber aldrig om något så givetvis skulle vi möblera om i prinsens rum. Såg mig omkring och insåg att han skulle ju behöva en ny garderob.
Så på Fredag kväll blev det en tripp till IKEA och efter många om och men så kom vi alla överens om en bjässe garderob. Han kan både kläder och prylar där. Perfekt. Sedan vidare till ACE hardware Store. Typ Klas Olssons i Mega format. Sam var i himlen och jag lovar...vi var nog de sista som gick ut ur affären när dom stängde kl 22. De hade börjat släcka belysningen.
MEN medans jag och Anthony satt och väntade där vid utgången så började vi titta på Målar färger....hmmmmm....."-vad tror du om vi ska ta och måla om ditt rum nu innan vi får hem den stora garderoben?" Yessss tyckte ju Anthony då och jag gav honom friheten att välja vilken färg han ville ha. Han gick direkt fram till en mörkblå nyans och sa att den här ska jag ha! Inget tjafs där inte. Innerst inne ville man ju säga "-Men Guuuud ska du ha så mörkt, nej visst kan du välja en anna färg..." Men istället sa jag bara "-Ditt rum kommer att se ut som en grotta hahahaha!"
Mörkblått blev det.
Så nu var det inte bara ommöblering som gällde utan ommålning också. Hur mycket jobb det innefattar vet man liksom bara när man sparkar igång, eller hur?!!! Speciellt i området kablar....Men tack och lov är det inte min avdelning!


Så igår (Lördag) sparkade vi igång projektet. Sånt här ska man ju givetvis starta på morgonen, men Sam kom på att han behövde lite ytterligare prylar från ACE (bla en stege) och Anthony skulle ha skjuts till en kompis så vi började vi 2-tiden.
Givetvis kommer lite before och after bilder......Idag blir det ju givetvis bara "before bilder" för vi har inte klart än. Tur att jag är ledig idag (söndag) och de andra är på jobb och skola, så jag vet då vad jag har att göra. En och en halv vägg kvar plus mycket annat. Själva målningen är ju skoj men det är allt runt omkring som tar tid. Vi passar på att kasta och ge bort en massa prylar dessutom. Det blir som en vår-utrensning. Härligt.
Och eftersom jag nu är ledig idag passade Nathalie på att önska sig en smaskig vegetarisk lunch som hon längtat efter. Risoni med bönor och cherry tomatoes, mynta och parmesan ost.....Det ska jag nog hinna mellan varven.


Bäst att jag avrundar detta inlägg om det ska bli nåt gjort överhuvudtaget.

Gissa föremålet nedan? hihihihi Köpte den på ACE....


Jo, det är en damm-handske! Man förväntar sig ju ingenting med dessa finurliga påhitt, men den var faktiskt super! Ena sidan är "muppig" och den ska man fukta lite lätt och den andra sidan är mera för speglar etc. Otroligt fiffig var den. We like!


Imhandlade ett nytt dusch draperi...niiiice! In every home, from Sweden to Dubai....typ!



Och här kommer då den omtalade färgen. Ja, jag vet den ser inte så mörk ut på denna bilden, men ni får se sedan....när Grottan är färdig målad.



Snajsig stege eller hur? Sam tyckte att det var dags att inhandla en sådan efter alla dessa år, vi har alltid lånat stege om vi behövt. Grattis!



Lunchen blev ju inte riktigt enligt Viktklubb.se som ni ser nedan......


Gott var det i alla fall. Och jag frossa INTE, jag lovar. Nedan ser ni min favvo-dricka för tillfället. Granat äpple/hallon dricka. Yumm! Nyttigt dessutom.

Kaffepaus måste man ju också ha. Dessa häftiga muggar är inköpta på Teatro, våran favorit restaurang. De är svarta men när man häller något varmt i dom så ändrar som färg.... Lite glass unnade jag mig faktiskt också. Nu när vi nu är inne på temat favoriter....Häagen-Dazs glass , Pralines & Cream....inget kan slå den!


Ha en ljuvlig Söndag!

Peace!

6 comments:

Annica said...

Gokväll!!
Den där blå färgen känner jag igen! exakt den som jag har målat över med vitt för några mån. sen i data rummet. Har alltid gillat den, men nu började man bli lite less. Men i lillemans sovrum blir det säkert myyys pyyys...han kommer att sova gott där inne. Fast det är lite pyssel med att måla en vägg, helst som jag, var tvungen att måla 5 varv, puuh!
Dammhandsken! Bara färgen gör att man vill börja städa på en gång, häftig! Glass förpackningen påminner om Ben och jerry glassen som vi har här hemma...snuskigt god, helst den med kakdeg i, fast tyvärr så är den svin dyr...52 kr. och man kan sluka allt på en gång nästan. Snygga muggar!! Nu ska jag återgå till hockey finalen, Ryssland-Canada!!
Ha det bra, kram!!

Monica said...

Ben & Jerry ar ju himla god den med! Kakdeg Yumm!
Nog ar det mycket jobb med malning! Suck! Men 3 vaggar ar ju ok, och bara 2 varv. Kan inte klaga. Ar fardig nu men rummet ar upp och ner... mycket sma fiaxande.
Ciao!

Helen said...

Har make over-trenden drabbat även er i fjärran land??
Självklart måste Anthony få blått om han vill det!
Håller med Annica om dammhandsken. Kanske t.o.m Mimmi skulle våga städa lite med en sån på sin högerhand?

Fräckt med muggar som ändrar färg.
Jag är en särling, för jag har aldrig ätit Ben & Jerrys! Alla pratar om dessa godingar, så jag får nog se till att ta mig några skedar för att inte verka helt "off"

Kram
Helen

Hellen said...

Åh, vad kul med lite nytt! Hemma hos oss är det också renoveringsprojekt på G....för många på samma gång...badrummet nere är inne i fasen kakling, sovrummet (vårt) är i fas utrensning snabbt som f-n för målaren kommer vilken dag som helst...(och vi har ju hur mkt grejer som helst därinne...garderoberna ska ut, takfläkt ska ner, lampor ska bort, element ska tas bort och bytas till finare) för att inte tala om alla kläder som ska hängas på ställning och plockas ur byrå...ska nog kasta en hel del....
Ska ta bild på vår hemska blommiga tapet i sovrummet i kväll...kommer på bloggen inom kort.
Va fint det blir inne hos Antony, i grottan :-)
Jättekul att läsa ditt inlägg!
Kram *miss you*

LYCKLIG MOR said...

Oj så mycket skoj ni har inhandlat! :-)
Gulle-A som ville ha mörkblått :-D
Ni kan ju trösta er med att han kommer att bli kolugn i sitt nya rum, fast det är han väl redan?
Snällt att han fick välja, det ÄR bra fengshui det :-)
MEN Hade jag valt så hade jag valt vitt :-D
Diggar muggarna som ändrar färg!!!!!
Glassen där har jag sett härhemma med (verkar god), men här är det bara hemmagjord glass som gäller hädanefter ;-)
Kram kram

Monica said...

J: Ja, jag föreslog vitt till Anthony men vaddå....vitt har vi ju överallt och han kanske behöver blått i sitt liv just nu hahahahah Lugn är han ialla fall redan så vi får väl se.....
Hemmagjord glass mums....kanske man ska skaffa en glass maskin ialla fall.

H1: Liten makeover, men det känns kul ändå.
Handsken ja...Nathalie har då inte rört den än! Hon sa bara "-it looks weird!" Suck!!! Så länge hon kan sitta och lata sig på arslet så mår hon bra.

H2:Tjeeena! Jäklar vad ni håller på då!!! Extreme make-over hör jag. Visst fasen har man för mycket prylar! Otroligt vad man hamstrar. Men det är bra att rensa i röran och göra sig av med en del. Ser fram mot ett blogg inlägg snart!
Grottan blev fin måste jag medge....Bilder kommer snart.
Miss you tooooooo