Sunday, May 3, 2009

Men redan!

42 grader!!!! Det är för tidigt ju! Förra veckan när vi åkte till Abu Dhabi då var det 50 grader....Nej, tänkte väl att ni inte är avundsjuka nu. Nu kan jag glömma mina promenader runt parken och på stranden. (Om jag inte känner för att få sol-sting)



Det är bara att acceptera detta som vanligt och tänka positivt. Vi har ju A/C överallt så det är ju uthärdligt på så vis.
Abu Dhabi trippen gick finemang. Inte så händelserik. Pass-proceduren var snabbt avklarad och om 10 dagar får jag åka dit igen och hämta det.





Vi stannade bara ett par timmar i huvudstaden och käkade lunch och strosade runt lite i Abu Dhabi mall. Men bortskämd som man är när man bor i Dubai så tycker man att allting är lite "bonnigt" där....kan inte förklara varför.....Bara en känsla man har.



Och eftersom vi inte är där så ofta så satte vi på GPS:en för att hitta dit. Sam har en Robert "inbakad" i sin Volvo och jag har även en själv som vi drog med oss.....don't ask why. Min GPS heter Daniel. Och nu ska ni få höra ......."grabbarna" Robert och Daniel kom inte överens om vilken väg vi skulle ta, så vi var totalt förvirrade vilken av dom vi skulle följa hahahah Det blev lite kaotisk där i bilen ett tag! Robert sa höger och Daniel sa vänster....vad i hela fridens.....Jag sa till Sam att stänga av skiten och bara följa skyltarna. Vilket vi gjorde och gissa vad????? De håller på att gräva upp halva stan där precis som här i Dubai och när vi tycktes vara på rätt spår ut ur stan så var vi tvungen att ta stora omvägar och dessutom var det rush-hour så ni kan tänka er att vi var utmattade när vi kom hem. Lovely!



Daniel.....


Vs Robert....

Arkitekturen lider inte brist på ideer. Den här byggnaden liknar en karamell tycker jag. Häftigt!

Nu ska jag förhöra den lilla mannen på hans läxor och sedan går jag och min vännina ut och tar matbit på Scarlets och catchar upp sen sist vi sågs. Ska bli kul!

(Bilderna är ju givetvis från min NOKIA)

Peace!

4 comments:

Helen said...

Roligt att se lite bilder från er mini-tripp till Abu Dhabi.

Vilken hetta ni har fått! Man kan ju faktiskt få för mycket av den varan, det förstår t.o.m jag!

Lagom är ju alltid bäst!

Ludvig och två killkompisar sitter just nu på planet på väg till Egypten! (månd. kl.10.56)
Där är det drygt +30grader, och det räcker nog gott och väl!

Ha en bra dag!

Kram
Helen

Monica said...

Oh härligt! Egypten minsann. Sharm El Sheikh eller?????
Det blir säkert bus-kul!

LYCKLIG MOR said...

Man ser riktigt värmen från bilderna genom Nokian, gud så hett!!!
Asgarvar åt era gps som säger olika!
Drick mycket vatten nura!
Kram i mängder!

Annica said...

Så otroligt varmt ni verkar ha redan, vill inte byta. Idag har vi 12 gr. ute, det var ganska lagomt då man har varit ute och krattat och rört på kroppen i flera tim.
GPS är ju en bra uppfinning...om den fungerar, vi har en som funkar utmärkt. Förstår att ni blev smått galen då dom visade olika, då vill man bara kasta ut dom genom fönstret...fast roligt var det!!
Fina bilder du visar! snart styr ni väl kosan till Abu Dhabi igen förstår jag.
Kramisar!!!