Thursday, May 28, 2009

Grisfötter......

Nej, jag har inte svin influensa om det var det ni trodde.....

Kom bara att tänka på en liten episod från ungdomens dagar precis nu när jag satte mig ner vid datan. Jag har varit söt-sugen hela dan på jobbet och fick nöja med med ett äpple som tröst tills jag kom hem nu kl 6. Jag kastade i mig lite pasta och började sedan snoka i frysen efter något sött....!!!! (nu vet i alla fall Mamma vad jag kommer att skriva om ....) Hittade en prinsess tårta som jag köpt i fruset format från Ikea. Hmmmmm det stod att man skulle låta den stå framme i 4 timmar innan man bör äta den så den tinar ordentligt! 4 timmar är ju en livstid typ ...tycker jag, så efter ca 10 min går jag in i köket igen och skär mig en bit!!!!!!!! Kan man bli mycket snålare??!!!!!!! Tårtan var fortfarande helfrusen! Lyckade smälla i mig en bit i alla fall. Jajamen! Takterna sitter i! Som jag nämnde ovan så hade jag den fula ovanan (när jag bodde hemma) att äta frusna kakor som Mamma bakat. Det kunde vara till frukost eller precis närsomhelst på dygnet, no problem! Det var ju himla irriterande för henne när hon upptäckte att kak-skrinen var tomma när hon hade grannarna över på kaffe. Det var inte förrän hon började skriva "grisfötter" på kak-skrinen som hon fick behålla kakorna. Det var ju lite drastiskt, men det fungerade!!!!! En sort som än idag är en favorit även frusen är bond kakor. För mig är det den ultimata kakan att sätta tänderna i! Yummmmm!
Ok då var mitt söt sug borta, så jag kan fortsätta blogga!

So, what's new?!!! Haft en bra vecka på jobbet. Alldeles lagom med jobb. Bossen på bra humör osv Vad mer kan man begära?!!!! Helg nu igen! Veckorna rinner iväg. Skolan är över för i år. Anthony har bara ett prova kvar Söndag, men Nattan hade sista dan idag. Skönt. 3 1/2 månads ledighet nu!!!!! (Vaddå extremt!!!)
Temperaturen i Dubai de senaste dagarna har varit crazy! Igår var det 49 grader! Nej, inget April skämt! Folk har jämrat sig när de klivit in i kliniken. Och om inte det var nog, så har våran a/c inte fungerat som den ska i receptionen så det har varit lite obehagligt de senaste dagarna som ni kan tänka er. Fy bubblan! Sommaren bara attackerade oss helt plötsligt! Inte beredd!

Just nu är det bara jag och "brudarna" hemma (Nathalie och hennes tvilling polare) . De håller på att beställa mat från Safadi. En Libanesisk restaurang i samma hus. Hör hur dom flamsar och garvar i köket......hur kul kan det bli att läsa en meny!!!!!!! Charmigt med tonåringar! De hittar alltid nåt att skratta ihjäl sig åt.
Grabbarna (Sam och Anth) har gått på bio. De skulle se den nya Terminator filmen. Inte nåt för mig.
Själva ska jag ladda ner lite ny musik och bara njuta. Kanske tårtan i köket har tinat upp när jag bloggat klart hahahahahhaha

Har ett par dvd's som jag vill titta på. Inköpta av Kinesen som smyger runt knutarna och säljer kopior hmmmmmm 20 kr styck. Tittade på Vicky, Christina, Barcelona häromdan. En film helt i min smak. Oj vad man vill åka till Spanien när man ser den filmen. Musiken och omgivningarna wow!!!! Ska nog se den igen! Sedan har jag "The Reader" som måste ses med Kate Winslet. Tror att den kan vara bra.

Imorgon blir det Friday Brunch med polare på Pergola, en Sea food Restaurang. Allt ifrån Sushi till Chocolate fountain!!!! Det blir smaskigt. Ser fram emot det.

Ska bara kasta in ett par bilder på lill gubben innan jag avslutar. Från hans blå grotta och en bild från stranden som jag tog förra Fredan när vi var på stranden i ett par timmar. Det var en ljuvlig dag. Kristall klart vatten och perfekt temp. Och lagomt med folk.




Bilden nedan är tillägnad Helen! Hon undrade tidigare vad vi hade för slags palmer härnere. Det är Dadel palm som gäller mest. Denna bild är tagen utanför kliniken där jag jobbar.






Mer blå bilder kommer snart. Måste ta i dagsljus annars ser man ingeting....if you see what I mean....
Peace!
I'm Blue da ba dee da ba daaaa ......

5 comments:

LYCKLIG MOR said...

Asgarvar! :-D
Det där med grisfötterna har jag helt glömt bort! Så smart!!! :-D
Men du blåste ju även luft i de frysna kakorna för att få dom att tina snabbt, det tycker jag är briljant :-)
Ni verkar ha det bra i värmen.
Och grottan, ja tack vill gärna se lite dagsljusbilder ;-) men han ser då ut att trivas söt-A!
Fina bilder!
Kram på dig!!!!

LYCKLIG MOR said...

jo, en sak till! Att du hittade Veronica Maggio på playlist :-D
Cool låt förövrigt!
Hug!

Helen said...

Faller in i Jennys gapflabb när jag läste om grisfötterna. Där var Birgit riktigt smart! Fast det blir man nog med 3 små gris..nej, jag menar flickor, i stugan!1
Tack för dadelpalmen. Den var pampig!
Och Anthony såg ut att ha det mysigt i sin grotta!
Ha en skön ledighet!
Kram
Helen

Monica said...

heheheheh Jenny....!!! Måste du avslöja ALLT om mina kak-trix!
Tack för alla roliga kommentarer! That's what makes blogging worth it!
Ja, Veronica ja, hittade 1 sång bara, men jag diggar henne skarpt. Fick hennes cd av en av tandisarna i kliniken som just har varit i Sverige.
Helen, kanske jag hittar tid till att fota lite mera grönt i Dubai..det finns faktiskt en del här i öknen.
Love

Annica said...

Åh vad skönt för barnen med sommarlov, fast ute aktiviteter är nog att glömma, med den värmen som ni har nu. Ja, nog minns jag att mor skrev innehållet i kak burkarna med annan text, hon var ju bara tvungen...med ett sånt kak monster till dotter. Hon skrattade gott (mor) när hon läste det här. Va mysigt lilleman har fått i sitt blåa rum!
Kram kram!!