Monday, May 18, 2009

Från sopor till lat tonåring!

Sitter och flummar i sängen och tar igen mig efter en kort men intensiv förkylning. Känner mig piggare idag, men jag tyckte jag var värd en "vila-upp-mig-dag" , så jag är hemma från jobbet idag med. Kliniken står nog inte stilla om jag är borta ett par dagar....


Kollar igenom mina bilder som jag tagit på mobilen och tänkte dela med mig lite till er. Det blir en salig blandning....Börjar först med temat återvinning. Fy fasen! Skäms Dubai! Vi ligger verkligen bakom när det gäller recycling. Pinsamt värre tyckte jag det var i förra veckan när jag drog iväg med mina kassar och kartonger till närmaste återvinnings station.....Kolla in detta!













Tragisk syn! Ingen ordning på någonting! Vi har en lång väg att gå som ni ser.


Usch! Nog med skräp. Ska istället låta er titta in i en bok som jag låg och bläddrade i igår....(ja, jag var uttråkad) Boken heter The Spirit Of Meditation och den har massor med fina bilder och rogivande läsning. Handlar om lite djupare ting som ni kanske redan förstått....Om den mystiska biten av alla olika religioner och om hur en del "blir ETT med Cosmos" genom Meditation, andra genom Yoga och en del genom naturen och sin trädgård och en del genom sport och fiske eller kanske genom musik....Ett med Cosmos låter kanske lite Di Leva, men ni fattar ju....Huvudsaken man hittar sin grej och finner ro! Peace!







































Läste även ut :




Och började med en ny :





Bokfrossa! I like!

Som ni ser nedan så är det inte så himla lätt att hålla sig till Viktklubben i min familj. I Fredags kom Sam hem med dessa sagolika bakverk..... (Nej, det var ingen som fyllde år..!) Sånt kan man ju bara inte motstå eller hur? Chocolate Cheese cake och annat smått och gott. Suck! Smakade lika gott som det ser ut kan jag intyga.








Avslutar med ett par bilder på min dotter som byter sängkläder. Ny variant. Man kryper in i påslakanet så går det lättare.......







Ja just det ja! Inget krångel med det inte!


Ha en toppen bra dag!


5 comments:

Hellen said...

skönt att höra att du mår bättre! Alltid lika kul att få se lite bilder från Dubai...fast bilder på sopor är ju inte så upphetsande direkt....Man kanske skulle börja med ngt i Recycling-branchen i Dubai, verkar finnas en hel del att göra där...
Tänk du att dom bytt resmål iår, förra året så var minsann första pris en resa till Dubai men i år när jag piskade skiten ur alla golfare så var det en resa till Panama istället :-D :-D ja jag ska väl inte klaga *hehe*
Men jag vill till Dubai snart!!
Kram

Monica said...

hahahah ja det var kul att du vann som sagt och till Dubai kommer ni ju i alla fall!! Snart hoppas jag. Nathalie ser till att ni får rena påslakan...lol Ni vet att ni är välkomna ANYTIME! (ni behöver inte inbjudningskort)
Om inte Mange känner för Panama så kan ju jag uppoffra mig.....men du behöver nog manligt sällskap. Mystiska typer där har jag sett (I Prison Break) !!!!!!!!!!
Kraaaaaam

Helen said...

Skönt att höra att du känner dig lite piggare!
Perfekt med bra böcker när man är krasslig.
Kanske man skulle prova på Nathalies version nästa gång man ska renbädda??

Ha det gott!

Kram
Helen

Annica said...

Du verkar ha piggnat till, perfekt! Bilderna du visar från återvinningsstationen är ingen ovanlig syn här hemma heller, folk ids inte åka till soptippen med större saker, utan dumpar det utanför containrarna, man blir så arg. Helst när man som i Antons inneb. lag har tagit på sig att städa för en viss summa pengar runt sopstationer...man blir elak då man nästa är tvungen att ha ett släp för att frakta bort all skit. Det såg gott ut det där fika bröds bilderna, mums, förstår att du inte kunde motstå.
Det var ett perfekt sätt att renbädda sängen som Nattan visar, så blir det nästa gång...varför krångla till det,hahaha. A får också bädda nytt i sin säng, går väl ganska hyfsat, ska ge han det där tipset till nästa gång.
Kramisar!

LYCKLIG MOR said...

oh my god vilka snygga kakor, rena rama konstverken! Ja tack skicka hit en bit :-)
Och boken då, verkar superduperfin! Väldigt harmoniska bilder!!!
Gulle-Nathalie :-D Ge henne en stor kram från mig! Smartingen där!!!