Monday, March 16, 2009

Min favorit plats

Ok då, det kanske inte blev världens bästa kort med min mobil kamera, men det här i alla fall mitt "favvo-häng" i Dubai. Försöker komma hit så ofta som möjligt och promenera på stranden. När "mattan" tar slut så kan man kasta av sig gympa dojjorna och fortsätta kilometer efter kilometer på underbar sandstrand och givetvis hoppa i havet om man har lust med det. Vi kallar denna strand Moscow Beach eftersom det är mestadels Ryssar som kommer hit. I morse vid 8 tiden så kom det en busslast med Ryssar som invaderade stranden med Solhattar och blommiga klänningar och sol oljan i högsta hugg. Vilken syn. De ryckte och slet i parasoller och sol sängar som hyrs ut, precis som de skulle ta slut. Klockan 8 på morgonen alltså...ja ja.....Hade det varit en Fredag hade jag förstått, då är det ganska mycket folk i farten, men en Måndag.......Stranden gapar oftast tom. Oh förresten, jag är LEDIG idag! Ville nyttja denna dagen till Max och hinna med så mycket som möjligt och det har jag gjort tycker jag.
Storhandlat mat och bytt i sängar. Gjort lunch för 5 hungriga barn som har term exams för tillfället, så då går dom till skolan, gör ett prov och sedan kommer dom tillbaka igen efter nån timme och pluggar vidare till nästa dag och nästa ämne. (de 3 extra är ju givetvis vänner/klass kamrater som de pluggar med, det funkar bra faktiskt)
Har också hunnit med bilen på car wash så den blänker nu som en hundballa i månskenet ....hahahhaha det är Mammas uttryck, jag lovar!!!! (hej Mamma! Kram!) Det uttrycket diggar jag stenhårt, men kan aldrig använda det.....hahhahahahaha Ibland blir det lite fel och jag säger månballa i hundskenet!!!!! I know....I know.....Ska sluta nu!


I helgen var vi på Dubai Corporate Games. En massa lag som tävlade mot varandra. Sams företag deltog som vanligt och det gick skitbra. Det var alla möjliga sporter, Tennis, Basket, Volley, Simning och fotboll. Nej, Sam var inte med och spelade, men han stod och gapade på med oss och hejjade vilt på sina kollegor. En skojig dag blev det. Ja, även Nathalie tyckte det var skoj...en massa snygga, sportiga grabbar som försökte impa på åskådarna, ja, det kan ju aldrig bli fel!

Nej, detta duger inte, har en del projekt kvar innan dagen lider mot sitt slut. Ska avsluta kvällen med min kompis Natasha, kanske blir det ost och vin på Agency......det skulle sitta bra. Bara ladies!

Ha en mys-pysig Måndag allihopa!

Peace!

5 comments:

Helen said...

Wow, så häftigt!
Mattor utlagda för cyklister på stranden...ja, vilken skillnad mot för Sverige!!
Där skulle jag också vilja vara, förstår att det blir en härlig promenad i dessa vackra omgivningar.
Jag och Bob ska ut här i slasket, det har äntligen börjat töa, det är väl inte bästa promenadunderlaget, lär komma hem med blöta skor och tassar...
Kram
Helen

Annica said...

Vilket perfekt ställe, ser framför mig hur S kan rulla sig framåt utan besvär i rullstolen. För här hemma är vägarna gräsliga just nu, bara modd och slask, precis som Helen skrev...fast det går så fort med våren, snart står vi och krattar gräsmattan för fullt.
Ha det bra, Kram!!!

LYCKLIG MOR said...

Hej :-)
Förstår att du diggar den där löpbanan!
Som vanligt lika intressant och underhållande läsning :-)
Tack!
Kram kram!!!
(snart fyller du år ju!)

Helen said...

Hej igen!
Måste skriva till dig, också, för som jag nu har skrivit både till Annica och Jenny, så tycker jag att ni, systrarna Sundqvist är underbara!
DU, som skickar distans-healing ända från Dubai, Annica som skriver kommentarer och skickar varma hälsningar varje dag, och nu har Jenny också erbjudit sina healingtjänster. Jag blir alldeles stum och tårögd över ert engagemang!!
Det betyder jättemycket!
Ha en härlig helg!
Kramar
Helen

Hellen said...

Jag längtar till Dubai!! På onsdag ska M träffa ett ftg som söker folk till Dubai. Det ska bli spännande att se vad som händer framöver.
Kram