Wednesday, March 4, 2009

Argentinskt

Igårkväll när jag kom hem trött och slut från jobbet gick jag motvilligt in i köket och skulle påbörja lite sen middag. Fem minuter senare kommer Sam hem och föreslår att vi går ut och äter i stället....jag och han bara. Why not tyckte jag, precis vad jag behövde mitt i vardagslunken.Vi kunde inte riktigt bestämma vart vi skulle gå så vi hoppade in i en taxi och sa att han skulle köra oss till ett relativt nytt ställe som heter Souk Al Baher. Det är alldeles intill Burj Dubai och har lite mysaffärer och restauranger där i kring.....Vi blev avsläppta alldeles intill där det ligger ett nytt hotell som heter The Palace. Vi gick runt lite utanför och ramlade i princip in på en Argentinsk Grill restaurang där som heter Asado. Det låg skitmysigt till och hela atmosfären var tilldragande, det var även ett Argentinskt band som spelade inne där. Vi satte oss ute, lite kyligt var det men vi blev placerade intill en "gasol-värme-grunka" som de ofta har här på vintern. (se bilden nedan) Det blev perfekt varmt och skönt. När vi hade suttit 10 min så ringer min bästis man och frågar om vi vill gå ut och ta en bit med dom.....så det blev att dom också joinade in och hade middag med oss. Trevligt. Maten var suverän. Vi drack en gudomlig Sangria också. Före maten, till maten ..... och efter maten hahahahahah (Nej Mamma, jag blev inte på lullan...) Skulle kanske druckit ett glas extra om jag inte haft jobb idag.....if you know what I mean....
Här kommer ialla fall lite pics som jag tog med min mobil.....















Sist men me INTE ALLS minst....idag ringde de från skolan och meddelade att Anthony hade feber, så de tyckte vi skulle ta hem honom. Det var bara att hoppa in i bilen och hämta lill-mannen då. Och han som nyss har avslutat en penicillin kur för sin förkylning och öroninflammation.....trist! Jag bäddade ner honom i sin säng och hastade tillbaka till jobbet. Nathalie kom hem efter ett par timmar så det var ok. Så nu får han vara hemma ytterligare ett par dar....hmmmmmmm, stackarn! Han hade så sett fram emot morgondagen då skolan skulle åka till parken och spendera en halv dag där istället för klassrummet. Det blev inte som han hoppats. Nu ligger han och "snarkar" med sin Far.


Nu ska jag med snussa. Börjar 8 imorrn.
Peace!

3 comments:

Annica said...

Hallå!!
Åhh,va mysigt! Vill också kunna sitta ute och äta, längtar till sommaren. Vilka mat bilder du tagit, blir riktigt hungrig fastän jag nästan nyligen ätit lunch, det där såg godare ut en omeletten jag åt. Men trist att lilla gubben aldrig blir frisk, men han ser ganska nöjd ut ändå där han ligger i sängen, hoppas han mår bättre idag. Idag har vi mulet och dimmigt väder, skjutsade A till vallsb. för att åka slalom idag, han åkte dit ensam, men hade träffat en polare i backen. Det är inte så många av hans kompisar som åker bräda och slalom längre, det är trist. I afton ska vi åka och hämta Antons nya mobil som har kommit, det blev en Samsung F480 Touchwiz, få se om han blir nöjd med den då.
Ha det bra, kram, kram!!!

Helen said...

Så god mat ni blev serverade på restaurangen. Timrade pommes, det var nå't nytt...hi, hi.
Roligt att se dina fina bilder.
Hoppas Anthony kryar på sig!
Saknar dina kommentarer...
Kram
Helen

LYCKLIG MOR said...

Mums, det såg gott och mysigt ut!
Hopps A har piggnat till (urgo bild på honom!!!!).
Kram