Monday, February 9, 2009

Lite nytt...

Tjenixen på er alla!
Då var måndagen snart över. Slutade kl 17 idag. Hastade hem och wowoweeee våran ny inköpta tvättmaskin står och glänser i köket! Installerad i dag tydligen då jag var på jobbet. Oj va kul det blev helt plötsligt att tvätta. Den rullar på i all tysthet just nu. Vi är van buller och bång med den gamla...usch! Den här verkat skit smidig och bra. Tumlare har den ju också förstås, så nu slipper jag jaga ut och in från balkongen och hänga all tvätt. Toppen! Se så fiiiin den är....Ska vårda den med kärlek!

Och nu till en annan kärlek. Min dotter. Hon har fått gå på sin allra första piano lektion nu ikväll. Gissa hur kul det var. Hon lyste när hon kom ut från musik institutet. Nu måste vi hitta ett piano som vi kan hyra till att börja med, eller en Keyboard ialla fall, så hon kan träna. Det är ju ett måste.


Så vad gör en mor då hon sitter och väntar på att lektionen ska vara över? Jo, hon sitter och njuter av en god Latte på Caribou, precis under våningen där Nathalie spelar piano....så avkopplande.



Nu är det dags att krypa till kojs snart. Men innan dess ska jag meditera. Det är ju fullmåne och då ska man passa på, extra gynnsamt. Man kan gärna yla och bete sig som en varg om man känner för det .... alla har vi ju olika behov hahahahahahah Natti Natt!

månbilden är tjuvad från nätet

2 comments:

Annica said...

Men guud vilken trendig tvättmaskin, vilka lycka få tvätta i en sån, en fröjd för ögat också. Pianolektioner...inte illa, förstår om hon är lycklig, det är klart att hon ska ha nåt att spela på där hemma också. Äntligen har det snöat klart för den här gången här hemma , idag är det klarblå himmel, så snart kommer solen att stiga upp. Jag ska ner i målarburken igen, 6 varv har jag snart målat överallt, men snyggt blir det med vita väggar istället för dom mörkblå.
ha en skön dag, kram!!

LYCKLIG MOR said...

Skitsnygg maskin!
Fullmånemeditation, låter spännande, det måste jag prova någon gång.
(fina bilder som vanligt!)
Kram