Thursday, February 5, 2009

Shopping Festival

Igen alltså. De älskar "festivaler" i Dubai. Denna pågår i en månad och vi är nu halvvägs igenom den. Det betyder då en massa uppträdanden och aktiviteter och REA REA REA. Folk handlar som galningar. De flesta har upp till 80% rabatt i år.....Not bad! Själv hittar jag bara kläder på full pris som vanligt. Well, ett par plagg måste jag erkänna att jag handlat.....
Förra helgen var hela familjen ute på shopping, men ungarna flippade ur efter typ en halvtimme och då blir det så här kul.....(rea på Benetton...) Lite roar de små....som Mamma alltid säger....



Sedan, efter en "jobbig" shopping runda så måste man ju ladda batterierna så man orkar ta nya tag. Helst med lite nyttig mat OR NOT!!!! Yumm, Chili fries, hamburgare och smarrig Milkshake från Johnyy Rockets...wohooooo.....Tragiskt nog så öppnar de en restaurang precis i huset där vi bor, ja precis under våran lägenhet för att vara exakt. Hmmmm det kan ha förödande resultat. Suck! Ni fattar...

Personalen är alltid på topp och bryter ut i dans när det finns en ledig stund. Så energiska dessa Filipinska killar och tjejer.

Nu är det åter helg för oss. Bloggar senare om våra förehavanden.

Avslutar med en bild som jag tog en dimmig morgon utanför bilen ...och huset där vi bor. Hitchcock-dimma Wooo ha ha ha....


6 comments:

Hellen said...

Åh, vad kul med lite bilder och lite update på vad ni gör och hur ni har det.
Så ni får en rockets i huset? Men dom med den färskpressade granatäpplejuicen ligger väl kvar också??? (nu vattnas det i min mun....)
Här börjar det också närma sig helg, M är sjuk och du vet ju hur ynkliga karlar kan vara....den lilla stackaren ligger och sover :-) Själv så ska jag jobba idag med (fredag) men jag ska nog sluta lite tidigare och sticka på spinning i kväll. Igår var jag på pilates och körde lite på crosstranier innan, känns gott i kroppen. Har varit en häktisk vecka, fick order om att sticka till Norge och jobba ett par dagar när jag kom till Karlstad i måndags. Var tvungen ut och handla kläder på lunchen för jag hade inte grejer med mig för att vara borta så länge...nackdelen med att bo så långt borta. Det var en trevlig kund så det var i allafall bra dagar away from home :-)
KRAAAM
Hälsa hela familjen!!
Miss You!!

Monica said...

Men Tjabba! Haru vart i Norge!!!!! Så skoj mitt i vardagen! FAsen vad du motionerar, man får ju ångest. Jag tycker inte att tiden räcker till numera.Det blir en promenad/lite jogging ca 3 ggr i veckan, mer hinner jag inte. När jag slutar sju kommer jag 7.30 och sedan är det mat-handling och matlagning och läxor med Anthony....helt plötsligt är klockan 23 och man kryper till kojs. Trist. Skulle verkligen vilja jobba till 4 bara....Keep dreaming Moni!
Men är lilla M krasslig?!!!!! Ja, jag vet hur "sjuka" och eländiga de kan bli HOST HOST...Stackarn! TA hand om honom nu och var inte taskig hahahahah
Javisst, Safadi (granatäpplejuicerestaurangen) finns kvar förstås , men i andra hörnan blir det Johnny! Väntar på dig så vi kan proppa i oss tillsammans EFTER ett crosstraining pass=en runda runt vårat hus och lite knäböjningar hahahahah
Kraaaaaaaaaaaaaaaam och hälsa sjuklingen att han får krya på sig. Kraaaaaaaaamisar

LYCKLIG MOR said...

gha! jag hade skrivit ett långt inlägg! och det försvann :-( blä!
Men kort och konsist: Underbara bilder!
Så nära men ändå så långt bort...
Kram

LYCKLIG MOR said...

gha! jag hade skrivit ett långt inlägg! och det försvann :-( blä!
Men kort och konsist: Underbara bilder!
Så nära men ändå så långt bort...
Kram

Helen said...

Hej svejs!
Kul att se kort på barnen och de dansande Filipinerna, hihihi....
Vilka långa dagar du jobbar. När börjar du på morgonen, då?
Jobbar Sam också sent?
Förstår att det inte hinns med så mycket på kvällarna, lite trist...
Vet du hur mycket det har snöat här i två dagar nu?? Totalt kaos överallt! Blä!
Ha en skön helg nu!
Kram
Helen

Annica said...

Gokväll!!
Vilka snyggingar som provar huvud bonader....puss och kram!!
Vilken ösig restaurang, härligt med lite action när man sitter och äter.Restaurang under lägenheten!!! Nja, inte så roligt kanske. Dom här dagarna har bestått av, skotta snö och måla väggar, måla väggar skotta snö. Jag måste visst måla 5 varv med färg, annars lyser den blå färgen igenom den vita ...fyyy vad jobbigt, ångrar nästan att jag började. Termometern visar -20 gr. nu ikväll, och vi som ska upp jätte tidigt och åka till Sävast som ligger mot Boden i morgon bitti. A ska spela inneb. match, samling nere i Öjebyn kl. 9, tjoohoo. A har varit med alla 9 or i Jokkmokk på marknad idag, gissa om det var kallt där!! Tror du att han hade klätt sig ordentligt!!?? NOT! Nej, nu ska jag gå och kika på vem som åker ut ur Lets Dance.
Stora kramar!!