Wednesday, February 11, 2009

En surprise för Nat

Alltid kul att överraska någon eller hur???? Som jag skrev tidigare så har Nat börjat ta piano lektioner och hon verkar tycka det är superkul. Hon säger att hon kan träna på skolan där det finns ett piano i musik rummet .... (när det nu är ledigt..) Men vaddå tyckte vi, man kan ju inte kasta bort pengar på lektioner om man inte har ett eget hemma och öva på. Så vi har hyrt en Clavinova till henne och den kommer hon att hitta så fint uppställd i sitt rum idag när hon kommer hem från skolan. Det kommer att bli stor lycka det vet jag. (Tack H för tipset.......)



Ledig idag så jag har många projekt på lur, hinner jag hälften blir det bra....Nu ska jag skutta in i köket och förbereda lunch till the kids. Det blir potatis gnocci med färsk tomatsås och sallad. Tror jag ska kasta in en sockerkaka i ugnen me. Kan unna mig en skiva tycker jag, för jag har sprungit på morgonen. Var till parken kl 8 och det var helt ljuvligt väder. Bästa tiden i Dubai är faktiskt nu. Njuter av detta väder.

Peace!

4 comments:

Helen said...

Tack för dina snälla kommentarer hos mig. Det betyder mycket!
Va' kul att Nathalie har börjat med pianolektioner. Ja, vad gör man inte för sina små "avkommor"? Det är en glädje att få göra dem glada!! Och det kommer Nathalie att bli, jag vet...*blink, blink* Förresten? Har ni skaffat öronproppar till resten av familjen? Det kan behövas, enligt min erfarenhet! Här lyser solen i dag, också. Men det är kallt. I morse var det -22 grader.
Ha det gott!
Kram
Helen

LYCKLIG MOR said...

OJojoj så fint av er! Hon blev säkert superglad! :-)
Det gäller att uppmuntra!
Snart snart ska vi köpa ett litet trumset till lille Buddha ;-)
Potatisgnocci lät gott! Berätta mera! Köper du färdigt eller gör du från grunden?
Kul med mycket bloggande :-p
Kram

Annica said...

Men vilken överraskning för tjejen, nog blev det säkert glada miner när hon kom hem, berätta hur det gick??? Temp. visar här hemma nu på morgonen -22 gr. de du. Mor ringde nyss, dom hade -27 gr. i stackis, och dessutom så har dom dragit på sig feber och förkylning båda två, det är fjärde dan som far har feber. Nu har jag målat sista varvet med färg nu på morgon, så nu är det bara finliret som ska göras, lite lister mm. Ha en skön dag, kram!!!

Hellen said...

E ju jättenyfiken på Nathalie's reaktion när hon fick se överraskningen? Blev det "klinkande" hela kvällen????
Vad härligt det låter med en löptur i parken i skönt väder, här är det riktigt pissväder och jag har blivit förkyld men det var väl väntat när alla runt omkring snorat och hostat. Är faktiskt så förståndig så att jag är hemma från jobbet och kurerar mig så nu ska jag bli frisk fort!!
Kram