Wednesday, December 17, 2008

Shame on me.....

Så trist min blogg ser ut! Detta duger inte! Ett par rader HAR jag faktiskt tid att skriva.
Senaste inlägget handlade ju om nåt så trist som REGN, det är ju vardagsmat med nederbörd för de flesta av er ju. Men här är det lite exotiskt med regn.Ska bara skriva en liten snabb väderleks rapport nu med faktiskt hahahahah Igår vid midnatt så vaknade jag av att det piskade regn på rutorna och världens shammal vind svepte över Emiraten. Mysigt och kusligt på samma gång. Jag rusade ut på balkongen för att rädda mina kläder som hängde ute på torkning.....too late....de låg spridda över hela balkongen redan! Det gick över ganska snabbt men vi fick en stört skur igen nu på eftermiddagen. Det är KALLT också. På dagarna mellan 18-23 och nätterna bara typ 13-15. Och tro mig, det är verkligen kallt.

Har varit och julhandlat lite idag i det ganska nyöppnade Dubai Mall. (ledig idag...onsdag som ni vet) Ok, jag har varit där 2 ggr tidigare men jag hittar ingenstans. Nu snackar vi om det största shopping centret i världen! 1200 affärer! (blir så less på att allt ska vara så stort och fläskigt) Jag gick och gick och gick...ok, jag hittade lite klappar men mesta tiden gick ut på att hitta dit man ville. Det finns givetvis fiffiga elektroniska vägvisare mm men det blir jobbigt i slutändan. Juligt värre hade dom som ni nog förstår. Gigantisk julgran som sträckte sig upp i 4-5 våningar, 90 fot hög 360 000 julgranslampor och 8000 ornament .....Nej, det var ingen riktig! Men himla snygg faktisk tyckte jag, ända tills den började skifta färg...från vitt till grönt till rött etc...det blev lite too much. De vet inte liksom när det blir för mycket här. Julmusik och tomtar som sprang omkring och annat som hör ett hysteriskt Shopping mall till.
I detta mall finns också en stor Skridskobana och maffigt akvarium med 33 0000 olika fiskar och djur. 400 hajar och sting rockor. Akvariet är 51mx20mx11m och håller 10 miljoner liter vatten. Wohooo! Man kan inte bli annat än impad! Skönt att åka därifrån i alla fall. Jag ska bara nämna att parkeringen var "intressant" också. Det tog typ 10 minuter innan man kommit upp till parkeringen, säkert! Sååå många våningar att man blev helt yr i bollen. Asch nu ska jag sluta skryta med allt tjusigt som vi har här. Ibland längtar jag till lilla Skellefteå och gallerian hahahahah och "Domus" - parkeringen.....lämpligt!

Nu ska jag faktiskt rulla lite köttbullar. Det blir stor Jul middag här den 24:e. Vi blir 15 pers. Hmmmmmmm Skriver mer om det senare. Om jag överlever vill säga!

Här kommer lite bilder på "spektaklet" som jag skrivit om. Peace




6 comments:

Annica said...

Hallå!! Så du är på middag hos bossen, så trevligt!!
Men vädertemperaturen hos er nu låter typ som det vi kommer att ha i spanien nästa vecka, kanske lite varmare på nätterna, förhoppningsvis....det kanske regnar i 14 dar. Vi slipper då det här blöta slasket och halkan som vi har just nu, inte roligt. Men guud vilket shopping center ni har fått, man skulle bli galen gå omkring där, det är annat motför gallerian och småstaden i lilla Pite,haha. Nu ska jag gå och börja med middan, och sen måste jag börja packa i dessa 3 väskor vi ska ha med oss.
Ha det bra, Kram

LYCKLIG MOR said...

Men gud vilket köpcentrum! :-o
Coolt värre, där skulle jag med vilja gå!
Blev köttbullarna goda?
Stor julekram från mig!

Helen said...

Hej svejs!! Ja, man tror inte det är sant när man läser om shoppingcentret hos er. Vem rengör det enorma akvariet?? Känns helt overkligt alltihopa...Skulle vara kul att någongång få se och uppleva allt det extrema som Dubai står för.
Kanske att det någongång blir en semestertripp dit..Kul att du gillar min blogg, trist att inte det där med kommentarerna funkar som det ska, för jag är ju inte direkt bortskämd med sådana...
Vi hörs!
Kram
Helen

Helen said...

Hej igen!!
Ville bara titta in och önska hela er familj en riktigt GOD JUL!
Hoppas att ni tar det lugnt och njuter av god mat och lång?ledigt.
Många julkramar
Helen med familj

Annica said...

Hallojsan här på juldagen. Har satt mig framför datan en stund här på Teneriffa. vi skulle gå ut på en promenad här för en stund sen, men då kom en kraftig regn skur som heter duga. Anton och Stefan har tagit ett pokerparti, och jag tvättar lite och läser lite tidningar på internet. Som jag skrev så var vädret dåligt igår också, inge solande och badande än så länge, men det gör inte så mycke, man får pyssla på med annat. Vi var ut och åt igår kväll på julafton, men det var ingen höjdar mat för någon av oss, så dit går vi aldrig mer. Vi har en fin enrummare på nedre plan mot poolen, lite trångt men vi har tv, micro, vatten kokare, kaffebryggare, så vi klagar inte. Nu börjar det spricka upp på himlen, så det kanske blir att gå ut en sväng i alla fall.
Ha en fortsatt skön jul helg, kram från Teneriffa.

Monica said...

Men Hallå Teneriffa! Trist att det regnar...men det är ju sånt man måste leva med. Ni får mysa istället...Kul att höra från er ialla fall. Stor Kram