Wednesday, November 26, 2008

Ett par rader...

...har jag nog tid att blogga idag ialla fall. Ledig idag =)
Det har varit fullt ös sen kl 6. Skjutsade barnen till skolan sedan gick/sprang jag lite i Safa Park. Frukost. Sedan kom barnen hem redan kl 9.45. De har ju Term -Exams nu så de har bara 1 prov/dag och sedan kommer de hem igen och pluggar till nästa ämne....fy fasen va tungt för dom! Eländet varar till Tisdag nästa vecka. Lägger in ett par suddiga bilder på stackarna! Nathalie (till vänster) pluggar med sina polare. Och som ni ser så handlar det inte om skolböcker i dagens läge utan allt material ligger ju numera på Laptops...... Usch va trist!



Anthony kör med en skönare stil......

Så han kan VILA utimellan liksom!!!!!


De räknar dagarna tills det blir lov nu. Jag tror att de har sammanlagt 7 skoldagar i December. Massor med lediga dagar med andra ord.

Annars händer det inte farligt mycket just nu. Jobb, jobb, jobb. Men jag har också en del lediga dagar i Dec. Det ska bli superskönt. Det är nog lite lugnare på Kliniken i Dec. Många tandläkare tar ju ledigt och då får vi det lite lugnare med. Hursomhelst trivs jag hur bra som helst där och dagarna bara springer iväg. Man sitter inte och räknar minuterna tills man ska gå hem som man gör på vissa jobb. Vi har rätt kul måste jag erkänna. Man träffar många intressanta människor. Det kom faktiskt in en Skellefte-bo för ett par veckor sedan. Han blev lite paff över att det satt en Skellefte-tjej i receptionen ........det var skoj! När han gick så sa han ..."-Ja man vet ju aldrig...vi kanske träffas igen på möjligheternas torg!!!!!" hahahahahhahah (i Skellefteå alltså...) Han var bara i Dubai på semester och ibland måste man ju dra akut till tandläkaren även om man är på semester.

Nej nu har jag annat som måste göras. Fotbollsträning har vi också i kväll.

Ciao ciao!

4 comments:

Hellen said...

Fina bilder på barnen! Ge dom varsin styrkekram från mig och en lyckospark så att det går bra på alla proven! Här hemma skulle ungarna döööööö om dom hade såna testperioder....dom e så laata!! :-)

Kram

Monica said...

Hej! Tack, ja jag ska ge dom styrke kramar från dig!!!! De behöver dom. Ja visst är det annorlunda där hemma men jag tror tt det blivit tuffare i Svenska skolor med...eller? Nathalie har haft precalculus idag.....det har JAG aldrig berört i skolan....det är = kinesiska för mig. Fattar noll om man säger så. Hon kom hem idag med sina polare och alla 3 var nedstämda....det hade varit ett grymt svårt prov. Tur att det är lov snart för dom. Ska dra fram lite JUl pyssel till helgen, det livar upp tillvaron lite!
Saknar dig!
Kraaaaaaaaaaam

Annica said...

Stackars barn!!! Guud så kämpigt med pluggandet, Anton klagar om han ett prov iveckan och några läxor. Jag frågade honom om han hade hört talas om precalculus, men det hade han inte. Vad är det för ämne?? Låter som matte!!??
Han gjorde ett Kemi prov i fred. som inte gick så bra, han hade läst iflera dar, men fattade ingenting ändå, inte roligt.
Hörde om incidenten med fönstret idag( mor berättade) kunde ha gått riktigt illa...vilken panik.
Roligt att du trivs på jobbet, och skoj med lite skellefte främmen, bara så där, som dyker upp helt plötsligt.
Nu ska jag slappa framför tv n hela kvällen.
Kraaam!!!!

Helen said...

Vilken tur att man har gjort bort sina studier för mååånga år sedan, ändå går det ju inte att jämföra med dina barns skola, verkar jättetufft!!
Men man kan ju inte göra mer än sitt bästa, eller hur??
Mimmi går första året på gymnasieprogrammet Spectrum-Friluftsliv och ledarskap och än så länge har de väl inte haft överdrivet mycket plugg. Istället är de väldigt duktiga på aktiviteter,typ
boxersize,klättring, paddla kanot osv. Dessutom går hon "typ" fotbollsgymnasium 2ggr/veckan, sen på fritiden tränar hon med sitt fotbollslag flera ggr i veckan plus att hon dansar 1 dag, så ibland tycker hon det är motigt med all packning av träningskläder, duscha flera ggr per dag osv, men hon har ju själv valt detta...
Ludvig slutade tvärt med all idrott när han träffade sin kärlek; Lina, för 2 år sedan. Men nu har han börjat styrketräna flera ggr/vecka för han upptäckte plötsligt att bara äta gott och se film och mysa med tjejen gör att man går upp i vikt!!
Oj, vad mycket det blev, hoppas du orkar läsa allt...
Nu ska jag hoppa i säng.
Kram
Helen