Wednesday, September 17, 2008

Tjejer i tonåren....

Charmigt! Och ibland INTE! Vad kan man kräva av en 15-åring utan att bli helt opopulär?!!! Idag fick jag ett frispel. Tur att ungen var i skolan. 35 klädesplagg (ja, jag räknade..) utanför garderoben, i hennes rum och i deras badrum. Använts typ 1 gång och sedan kastats på sidan. Jag dumpade hela högen på hennes säng! Nu när hon kom hem så blev hon inte HAPPY. "-Du har ju sagt att jag inte ska lägga tillbaka kläder som jag använt i garderoben! " Ja, det har jag faktiskt sagt, men det betyder ju inte att man kastar kläder pä hög i ett hörn. En hög som bara växer och växer och sedan när man blir för lat att fixa till det så kastar man det i tvättkorgen istället! Mamma Mia!!!!!! Djupa andetag!

Skickade in en ansökan om ett receptionist jobb igår, till en svensk tandläkar klinik. De ringde idag och ville träffa mig på Söndag......Det kan ju bli bra. Skriver mer om det blir nåt med det. Det blir i så fall heltid och skiftande arbetstider. Inte vad jag hade hoppats, men har inte råd att vara kräsen just nu. Lönen är tydligen bra och det är ju huvudsaken. Det ska tydligen vara ett bra ställe att jobba på. De har redan 7 receptionister som går mellan på de 2 klinikerna som dom har. Alla västerlänningar. Man lär väl känna hur vibbarna går på Söndag. Om det kan vara nåt för mig.
I övrigt verkar det vara svårare än jag trodde att hitta skoj jobb att söka. Man glömmer liksom bort ibland att man är "lite äldre". I en del annonser så står det att de som är över 28 år inte behöver besvära sig att söka!!!!!!! Asch det är ju deras förlust..... ja...att gå miste om en sån duktig och trevlig tjej som jag! =)

Nu ska jag sätta på lite härlig musik och stryka en hög med kläder.

Vi ses!




5 comments:

Hellen said...

Men hallå, du är väl lika gammal som jag? Alltså 27 år! Jag fyller i allafall alltid 27, så känn dig fri att söka ALLA jobb även de som söker en under 28. Du klarar den gränsen galant! :-D

Hellen said...

Bra gjort med klädhögen, vi har samma problem hos oss...men där är det killar....ingen skillnad med andra ord!

Monica said...

ummmm jo man kanske ska söka ALLA jobb lika förbaskat! Och låtsas som det regnar i fall dom frågar!
Ja, förmodligen är det lika med killar.....de byter väl kläder stup i kvarten dom också....

LYCKLIG MOR said...

Ahhhh... det låter ju jättespännande med receptionsjobbet!
Håller tummarna!!
Kläder säger du,ja det är min svaga sida, jag förstår N och jag förstår dig också.
Ja jag vet inte hur man ska lösa klädproblemet, det enda jag kan känna det är att man tvättar ofta kläder i onödan, har dom bara varit ut och vänt så känns det som om att dom kan åka in i garderoben igen, att vädra brukar jag göra, men då brukar det bli hängandes ute flera dar :-(
Nåja! små problems ;-)
Ha de!
Kraaaaaaaaaam

Annica said...

Hallojsan!
Fin bild där på dig själv!!
Kläder ja, man blir tokig ibland på detta, här i huset är det mest strumpor som man hittar lite överallt. Ibland har jag hittat 10 par strumpor som ligger som små bollar runt och under Antons säng.
Ja, ja dom får väl ett eget hem någongång, då får dom väl slänga kläder runt som dom vill.( men då är man säkert där och plockar med...skulle inte förvåna mig)
Roligt att du ska på arbetsintervju på sönd, det går säkert jättebra, lycka till!
Idag blir det röj i garaget så man börjar få in bilen, det dröjer inte länge förrän frosten anländer hit, har varit ute och räddat lite blommor som jag ska övervintra innan dom fryser. I morrn har A sitt första prov för terminen, så jag har hjälpt han lite i veckan med det. Kraaam