Monday, September 15, 2008

Ett ryck!


Fick tips på en super bra website för lediga jobb i Dubai. Så idag har jag faktiskt skärpt till mig och engagerat mig ordentligt i mitt jobbsökande. Detta duger inte. Ok, min dröm om deltids jobb kan jag nog glömma, men huvudsaken man man får tag på nåt man gillar och känner sig trygg med. Resten fixar sig nog. Barnen får väl ta lite mer ansvar med läxor och mat osv.

Så mycket mer har jag inte gjort idag. Förkylningen gör mig ständigt påmind om att jag inte orkar någonting egentligen. Men nu åste jag hoppa in i köket och steka fisk och koka saffransris.

Förresten....hittade Pangasius här med! Skitgott! Ska även koka Edamame. Brukar ni äta det? Supergott. Man hittar de fryst lite här och var numera. Vanligt på Asiatiska restauranger. Främst Japanska och Kinesiska. Baby Soya-beans in the pod....vad heter det på Svenska månnetro....det får bli en liten bild....Man saltar bara dom efter snabbt uppkok och serverar med "jackan" på. Sen ploppar man bara ut bönorna i munnen...ljuvligt!



Ha en bra dag!

Peace!

3 comments:

LYCKLIG MOR said...

ah! Fin bild på dig där! :-)
Edamame??? Kan det vara Bondbönor?
Det är ju skitgott!Om det nu är det?
Lycka till med jobberiet nu! Du fixar alla slags jobb!
Men tyvärr så blir de flesta jobb tråkiga i längden men det är ju bara att stå ut och hämta nya krafter när man är ledig och sist men inte minst tänka på lönen och det sociala livet man får på köpet :-) Jag är säker på att du har ett bra jobb snart :-)
Pangasius?? Vem pratade om den? Var det Anki? Måste hitta denna firre!
Hug!

LYCKLIG MOR said...

Rättelse ;-O
Men guuuuuuud, jag fick det precis till att låta som om du inte tycker om att jobba! :-o Sorry, det var ej meningen om du tyckte att det lät så.;-)
Jag vet ju att du tycker om att arbeta! :-)
Detta var nog mera än påminnelse till mig som endast har 2 veckor kvar till "verkligheten", yes liiiiite ångest har jag!
Men vissa dagar är det piss att gå till jobbet och vissa dagar lovely!
Det jag tycker bäst om är att få energiutbyte och det får jag på vilken arbetsplats jag än jobbar på och på alla jobb så finns det även knäppgökar etc... det är bara att face the fact :-)
Ja åsså lönen då (fast iofs så tjänar jag ju typ slavlön, men det ska det bli ändring på ;-))
Herregud vilket svammel :-D
Nu ska jag åka och hjälpa en vän med lite Feng, inväntar bara fadern som ska komma och ta över förädrarollen för en stund.
Buddha är trött, han har busat på öppna förskolan hela dagen! Även på ÖF så finns det knäppgökar men även snällgökar :-) dom finns överallt :-D
Kram!

Monica said...

Nej det ar inte bondbonor. Det heter nog bara grona soja bonor...kanske. Det var smarrigt ialla fall. Pangasius...Mor och Far koper dom och aven Anci och Helene. Finns pa Willys. I understand....klart att man vill jobba. Det ar ju en normal del av livet. Nu ska jag se till att lonen ar bra. Kul att jobba nar man far en hyfsad lon. Roligare att ga till jobbet da. Ha de!
Kram