Thursday, September 4, 2008

Rena rama "dagmammeriet"!

Vad hände med min planerade lugna och avstressande Ramadan???!!!! Nu får skol-eländet börja snart. Ja, innan jag blir gråhårig(are)! Jag förstår mig inte på vissa människor. Vissa Mammor "dumpar" sina barn här på morgonen och hämtar dom på kvällen.....men vafan är det för stil?!!! Det vore ju bra om man frågade att det gick bra först typ!!! Ok, nu är det ju inte alla som fastar som vi gör. Men man kan ju iall fall visa lite respekt för dom som gör det. Det tar på krafterna att inte äta och dricka hela dagarna. Och att då ha 8-9 åriga pojkar vimlandes i lägenheten kan vara ganska påfrestande. But who cares verkar det som! Nu är klockan snart 17 och ännu en kille är på väg, så nu blir det 4! Jamen Hallå! En Mamma ringde precis och sa att hennes son hemskt gärna ville komma och hälsa på Anthony, jag sa som det var, att han redan hade 2 kompisar här. De säger hon "-Oh how nice, They'll have lots of fun together! I'll drop him off soon!" När ska jag lära mig att säga ifrån? Varför kan inte jag vara lika bitchig tillbaka! Kanske det finns kurser i hur man hanterar sådana framfusiga människor eller kanske hur man kan bli sån själv?! I wonder?!! Nu ska jag förbereda lite krubb. Det blir pasta med köttfärssås med arabisk tvist. Innebär lite mer kryddor bl.a kanel och stekta pinjenötter och mycket tomatpure'. Och sedan ska det in i ugnen. Skitgott. Har även gjort likadan rätt, men i vegetarisk form. Med soy-granuels istället för köttfärs. Helt godkänt.
Ohhhh förresten! Den där choklad moussen med mynta....I did it toooooo! Det blev alltså supergott. Anthony var väl inte helt galen i den, men vi andra tyckte den var skitgoooo. Kanske var det kaffe eller mynta smaken han inte diggade. Hursomhelst blir det en choklad och banan kaka i dag istället. Oj...ja ni får ursäkta mat-pratet...men jag är lite hungrig nu!

Peace!

3 comments:

LYCKLIG MOR said...

Åh vad jobbigt det där lät! Vet inte vad jag ska säga, kurs... ja det skulle jag med behöva gå...
Man kan ju vara bestämd och ärlig utan att vara bitchig tillbaka, men det är lättare sagt än gjort!
Ja det är verkligen inte lätt!
Kommer jag på något bra så hojtar jag till ;-)
Kul att ni gjorde moussen, ja den är mumsig!!!
Nu skriker min son och lever rövare, gotta go!
Kramkramkram!!!!!

Hellen said...

Kan du inte ta betalt för typ "ungdomsverksamhet" när du har alla barn där! kanske en alternativ inkomst! Hehe
Låter jobbigt med alla ungar, du måste tänka på dig själv så att du inte blir utnyttjad. Nästa gång kan du svara att han redan har två kompisar och att det räcker för att du är trött och föreslå en annan dag! Det är inte ens bitchigt, utan bara ärligt!!
Låter som god mat du fixade! Vi ska och käka räkmacka på hotel Gotia Towers ikväll. Vi är ensamma så jag har önskat en kväll på stan. Först lite shopping och sen mat ute. *bortskämd? Jag????* ;-)
Ha det så gott!!
Kraaaam

Annica said...

Det låter perfekt att du har satt igång en " ta emot barn verksamhet" där hemma. Då kan vi skicka A till dig om han blir omöjlig att hantera, det skulle väl vara trevligt med 2 stycken 15 åringar. Skämt åsido, nån måtta får det vara ibland, du får väl se det på ett positivt sätt, att han har då kompisar din son i alla fall. Finns många som inte har det...tyvärr. Nästa gång så säger du till dom dära mammorna att det räcker med si och så många, eller hur. Kraaam