Sunday, August 24, 2008

Omställning till inne-sittar-livet!

Just det! Det är ju så det är. I Augusti sker inget ute i Dubai. Det vet vi ju, men kroppen får en liten knäck av att nu endast sitta inomhus i A/C'n. Anthony klagar på att han är konstig i kroppen och jag känner likadant. Huvudet hänger inte med resten av kroppen...konstig känsla.

Rörmokarn kom till slut häromdan. Jag kände mig inte så populär när han skakade på skallen och sa att "-Nästa gång måste du sopa bort sanden innan du börjar spola vatten över hela balkongen!" Asch! fixa till detta nu tänkte jag bara och vräkte ur mig att hålet var ju så himla litet..klart att det blir stopp! De fick dra hit en "gegga-moja-utsugare" eller vad de kallas. Allt gick på 5 min. Så nu är det sand och vattenfritt på balkongerna. Ett par dar ialla fall.

Så, vad har vi gjort sen vi kom tillbaka....Jo, torsdag kväll var vi bortbjudna på middag hos vänner, det var Italienskt som gällde. Trevligt. Det var gäster från alla världens hörn. 7 nationaliteter.
Fredag var det Libanesisk Brunch som gällde, med Sams släktingar. (Obs! Det blev ingen mer mat den dan'...vi rullade därifrån typ!)
Lördag kväll, tog vi barnen till Teatro (våran favvo-restaurang) och avnjöt lite Sushi. Vi rullade inte därifrån, vi FLöG! Så gott var det!
Nä alltså vi har ju gjort annat också i helgen, inte BARA ätit och rullat och flugit. Vi har hunnit med städning, tvättning, strykning, klippt våra kalufser och tittat på ett par bra filmer.
Rekommenderar dessa filmer om ni inte sett dom.
Den första är the Contractor med Wesley Snipes. Bra action tyckte jag och jag brukar sällan gilla action filmer.


Den andra filmen heter Breaking and Entering. Super-bra drama med Jude Law, Robin Wright Penn och Juliette Binoche. Annorlunda stuk, inte alls det där typiskt Amerikanska som man blir så trött på ibland. Se den!



Och dessutom har jag hunnit läsa rätt mycket ur en bra bok som heter Lyckans Hjul, med Kajsa Ingemarson. (Tack för bra tips lill-syrran!) Köpte 3 böcker med henne på arlanda innan jag flög hem. Lättläst och skojigt.



Nu väntar en kopp te och lite korsord innan jag drar igång med en ny fin hög av strykning.

Peace!

2 comments:

LYCKLIG MOR said...

Hej:-)
Alltid lika skoj att kika in här och speciellt när ett nytt inlägg är gjort!!! :-)
Jobbigt med kroppen som inte hänger med huvudet, kan inte ge er något bra tips mot detta förutom det ni redan gör…äta gott, se bra filmer och stryka ;-)
Tack för filmtipsen, så kul!
Var faktiskt sugen på att se en film redan ikväll så jepp någon av dom blir det nog i så fall! :-)
Så duktig du är som hinner stryka så mycket!!! Jag är glad om jag hinner hålla bort tvätthögen.
Nu mot en muffins och lite Te.
Kramelikram

Hellen said...

Tjena!
Kul med liten rapport om vad som händer i Dubai i aug! :-)
Ledsen, men jag skrattade gott åt balkong insidenten!!
Kram