Wednesday, August 27, 2008

Helst hemma!


Japp! Här DRAR vi oss för att gå utomhus. Idag var vi dock tvungna att bege oss ut i värmen, och nu pratar jag bara om de 2 minuter det tar att gå till bilen!!!!!! Förfärligt! Ok, vi hade faktiskt bara 38 grader idag mitt på dan, men det räckte gott. Bilen var stekhet och ratten likaså. Hade beställt tid till A hos en Dr. Ville kolla upp den där lilla bulan han har bakom ett öra. Vad nu det kan vara. Vi drog iväg och som vanligt var vi ute i god tid. Man vet ju hur läget är med parkering! Inte lätt att hitta. Och idag visade det sig att det var omöjligt att hitta parkering. Det var kaotiskt helt enkelt. Efter 40 minuter gav jag upp. Inte en chans. Jag ringde från bilen, nästan gråtfärdig, och meddelade att vi ville boka om tiden hos Dr'n! Sa helt enkelt som det va, och det var ju liksom inga nyheter för dom. Detta är det nya problemet i Dubai. Folk har börjat lämna bilen hemma och tar en taxi istället till vissa områden. Det hade jag tänkt göra, men vem vill stå i värmen och vänta på en taxi i denna värmen. Not me! Tog en tid på Lördag istället. Då är Sam ledig och en kan sitta i bilen och vänta.......så patetiskt det låter, men läget är faktiskt så illa.
Så, vi åkte och handlade istället. När detta var över stod jag i hallen och pustade helt svettig och matt. Fasen, det är ju ett helt projekt att bära hem lite mat denna tiden på året. Ni tror nog att jag överdriver, men fuktigheten är så hög att man blir stressad och nervös. Ibland undrar jag för mig själv, vad gör vi här?????? Men vi har ju en underbar vinter..........
Just nu saknar jag lilla Stackgrönnan och allt som sen-sommaren därhemma har att erbjuda.










Njuuuut av hösten som just smyger sig på! Vi får vänta minst en månad till, tills vi kan andas och vara ute.
(Okej okej jag erkänner! Jag HAR lite "hemlängtan".....)
Peace!

5 comments:

Hellen said...

Men usch vilken dag du haft! *Kramar om*
Själv så sitter jag och jobbar för att hinna med allt som ska göras innan jag ska in på op imorgon. Idag har jag fixat 3 dagars jobb på en dag....kan säga att jag varit fokuserad :-)
Ha det gott gumman!! och hälsa så gott till familjen!!
KRAAAAAAM

Monica said...

Men Hej Gumman! Tänker på dig imorgon........det kommer att gå bra. Big Hug

LYCKLIG MOR said...

Awa, jag börjar ju nästan gråta!!!!
Åh lider med er!!!!!!!!
Vet ej vad jag ska säga?????
Håll ut!!!!!!!
Vilka fina bilder!!!!!!
Från S alla ser jag ;-)
Är bilden längst upp från "Stigs" Månne???? :-D
Kram och åter kram
P.s jag såg The contractor i förrgår, den var superbra! Tack för tipset!
Vi hyrde även en till skitbra film som rekomenderas (väldigt otäck! och lång 2,5 timme)American gangster - se den!

Monica said...

Ok...ja jag hade tänkt titta på American Gangster på flyget hem, men det blev en annan superbra film istället: August Rush....också ett måste! Skita-bra! Javisst är bakelsen från STIGS! hihihihi Faaaan va gott det va! Sa efter att jag hade proppat i mig den att jag gott kunde vräka i mig en till direkt efter, lättsamt! Usch vilken gotte-gris jag är. Kram

Monica said...

Och du...glömde säga att jag gjorde din vegetariska pasta sås idag! Wow! Det blev success!!!!! Det var en liten luring minsann! Mycket bättre än den låter! Tur att jag provade den. Ungarna vräkte i sig maten och resterna blev precis uppätna av Nathalies polare som ska sova över. Alla lajkade såsen very much! Den har man inte gjort för sista gången! Tack! Xxx