Sunday, June 1, 2008

Krösamaja.....

"-Mina ben orker inte gå på kalas längre", som KrösaMaja sa......Känner precis så idag. Det har varit för mycket av det roliga i helgen och nu vill jag bara sitta och häcka hemma i lägenheten. Ska krypa ihop i soffan och mysa med en nyinhandlad bok. John Grisham (en av mina favvisar), The Innocent Man. Har tjuvläst ett par kapitel och den verkar superbra. Storyn är tagen ur verkligheten vilket gör den ännu mer spännande.




Lill-Tony har en Final-Exam kvar imorrn. Engelska. Det blir att sitta och plugga en stund med honom senare. Men det kommer att gå galant, det vet jag. Han sitter just nu i sitt rum och lär Belma (hemhjälpen) arabiska.... Det låter himla charmigt ska ni tro!

Så imorrn ska vi fira lite att skolan är över för denna gången och njuta av friheten. Wow...man kan få sova lite längre ju! Nathalie gick sin sista dag igår och där är det nog inte lika bra ställt....Det blir nog så att hon får gå sommar skola ett par veckor i slutet av Juni tyvärr. Det har hon gjort 2 somrar nu eftersom hon inte lyckas få godkännt i Algebra och Trigonometry...hemska ämnen. Sympatiserar starkt med henne. Nu vet vi ju inte resultaten av proven ännu...men jag ser det i hennes ansikte!!!!! Oh well....det fixar sig nog. Huvudsaken att vi är friska........

Det är bara att hosta upp 5000 Dhs till det!!!! Grrrrrrrrrrrrrrrrr!

Nu står Anthony bredvid mig och tycker att vi ska baka kakor! Men det tycker jag var en bra ide'...... To the kitchen!!!!

Ha en härlig fortsättning på Söndagen!

Peace!


4 comments:

LYCKLIG MOR said...

Me like lots of bloggande :-)
Ja koppla va med bok du, klokt. Man kan ju inte vara glamour hela tiden :-D
Har precis beställt lite böcker från adlibris, synd att jag ej besökte din blogg innan beställningen.
Jag letade även en bra sommarbok att köpa till Johan och Grisham hade ju varit perfekt! Nåja.
Jag ska hålla tummarna för Nathalie, jag hoppas verkligen hon klarar det. Vore skoj för henne :-)
Krama dom små!
Kram kram

Annica said...

Men gud vilken party helg ni har haft då...inte dåligt. Det verkar har varit god mat och bra underhållning, vad mer kan man önska sig!!! Som jag skrev till Jenny på hennes blogg så har vi varit barnvakter till Sanna och David i helgen, har gått jättebra, dom är så mysiga båda två. Men 1 natt räcker gott och väl, håller på att bli för gammal för små barn tror jag. Nu får vi vänta på barn barnen, eller hur???
Fint väder är det här idag också, tror jag ska ta en tur och inhandla lite sommar blommor, har inte hunnit det än.
Kram A

Hellen said...

Jag är nyfiken på vad det blev för kakor???
Jag har bloggat och lagt ut lite bilder igen. Nu måste jag återgå och jobba! Kram kram

Monica said...

Jamen visst har man blivit lite för gammal för småbarn...man pallar nog bara 1 natt sådär. De är ju mysiga att låna. Jo, nu väntar vi på barn-barn! Nathalie har garanterat att det inte blir några barn där, men får ju hoppas på sonen då. Nästan alla våra bekanta som vi umgås med har små barn...det kan vara lite klurigt ibland. Man är en aning less på blöj-pratet typ.
Jo Hellen, det blev bondkakor...Det är en favorit hos mig och barnen. Snabbt och utan krusiduller.