Saturday, May 31, 2008

Partaj Partaj....Partaj!

Ja då var denna helgen nästan slut. Roligt har vi haft minsann. Torsdag kväll var vi bjudna på Bal.....Det är en välgörenhets Bal som hålls varje år för ett Universitet i Beirut.


Här är brudarna....Jag ser lite snevriden ut, men det bjussar jag på...



Och här sitter karlarna och myser....(Sams "bästis")


Vissa svängde sina lurviga ben....( Nej, det är INTE jag på bilden)



Och här har vi en av stjärnorna för kvällen... Jag är inte sååå förjust i Arabisk musik, men vissa artister har nåt speciellt. Detta är Wael Kfoury, Libanes och stor i Arab världen...lite småcharmig så där. Man kan lyssna på en mina favissar här Arrab Laye (Come closer) ..... man behöver inte TITTA på videon bara lyssna, för videoklippen i arabvärlden är oftast supertöntiga. Jamen Gud va kul tyckte ni om den....Här kommer en till Behebbak ana kteer (I love you too much) Jag förstår om det låter tungt för öron som inte är van vid det arabiska språket. Men det tar sig ju mer man lyssnar...I promise! Smittsamt som attan! ; )

Som ni ser på bilden så är han poppis bland kvinno folket som alla samlades vi scenen för att dansa och ta kort.....




Maten var ok....Detta är kalvkött med potatisgratäng. Smakade himla bra faktiskt.





Efterrätt går ju alltid hem, speciellt om choklad är med i bilden. Det ser lite kladdigt ut runt koppen där...hmmmmm...bakläxa, asch vaddå! Det är nog stressigt att laga mat till 800 pers. (Bilderna ser lite kufiska ut i mys-belysningen, men ni fattar hur fint det var) Vackra blommor på borden osv. Jag var lite försiktig med att ta bilder, det känns lite pinsamt att sitta i fint sällskap och fota med mobil telefonen! Tyckte jag gjorde det bra.




Och här har vi Fredag kvällen då. Samma par bjöd ut oss på Marockansk middag. Ett ställe som heter Tagine. Bilden nedan är googlad...inte min egen... Skit mysigt som ni ser.



Lovvade faten och skålarna. Vi åt givetvis Cous Cous och Tagine och annat smått och gott. Enjoy!







Rykande hett, sött Marockanskt te avslutar man ju alltid med.......Visst lyckades jag med den bilden!!!! ?



Vågar knappt säga det, men nu ska jag stassa om och gå ut med en polare.....Hellen har gett mig ett nytt namn : Glamour Monica eller vad det var......Passar mig fint tycker jag.
Ciao! Ciao!

2 comments:

Hellen said...

Nej, Monica Glamour heter du! :-)
Vilken rolig helg ni har haft! Jag har också haft en bra helg! Bloggar med bilder imorgon! Kram

LYCKLIG MOR said...

Hej Monica glamour :-D
Här bloggas det för fullt med bilder och allt -KUL! :-)
Shit alltså! Vilket party :-)
Så snygg du var på bilden, riktigt elegant!
Snygg klänning! och halsband!
Söt din kompis är, fast du är snyggare ;-)
Maten såg ju bara sååååå god ut MUMS!
Lyssnade på Arabkillen, det var ju bra! Kan tänka mig en skiva med honom, det enda jag förstår är ju Habibi :-D som betyder älskling va?! :-D