Sunday, May 4, 2008

Varmt nu! Pust & stön!

Som vanligt så kommer sommaren alldeles för tidigt till oss. Nu är lidandets tid här och det är dags att gå i ide igen. Det blir att man skjuter på saker istället för att ta itu med grejer på momangen. Bara att handla mat är ett stort projekt. T.e.x imorse, jag var tvungen att köra barnen till skolan (7 på morgonen) och det var redan stekhett i bilen! Det tär på humöret nu i början innan man får tillbaka rutinen. ca 40 grader idag och temperaturen stiger ju som ni vet. Konstigt att man inte kan hitta kläder här med inbyggd a/c , det skulle ju vara nåt. Asch ...det finns nog säkert redan....

Sams syster är ju i Dubai nu som ni redan vet. Mycket matlagning blir det...hon är ett kulinariskt geni typ och jag ska besöka henne varje dag nu innan hon åker och laga mat med henne. Hennes Libanesiska mat är inte av denna värld. Mycket mycket duktig. Det trixigaste är bara att fatta vilka kryddor hon använder. Hon har med sig sina egna blandingar hemifrån!!!!! Man får typ gissa sig till vad det kan vara ibland. Intressant! Ska givetvis dela med mig av bilder och kanske recept om jag får till det rätt.

Hoppar nu över till någor helt annat (Fåfänga, om ni vill!) , nämligen mitt fejs!!!! Ja....har inte berättat vad jag hittat på.....nu är ni allt nyFNIKNA hahhahha

Jag har länge velat få bukt med mina pigment fläckar i ansiktet (som mest JAG ser...hursomhelst..) Betalade en liten förmögenhet för att en gång för alla ta bort dessa irriterande bruna fläckar runt munnen och på kinderna. Gjorde slag i saken för en dryg vecka sedan nu och ..ladies and gentlemen...it's looking really GOOD!!!! Vågade inter riktigt tro på mirakel -masken som jag hade i ansiktet i 10 timmar!!! Har kännt mig som en orm som ömsar skinn i en vecka nu. Skinnet flagnar liksom bort och jag har även en kräm nu som ska smörjas in 2 ggr om dan och senare 1 gång om dan...typ....helst för resten av livet om man vill. Det var verkligen värt vartenda öre. (våga inte berätta hur många ören....)


Och nu till reklamen, nej får inte betalt tyvärr, men produkten är Spansk och heter Cosmelan. Och om jag nu får cancer eller några andra obotliga kosntigheter, så HALLå!!! jag har ialla fall ett fläckfritt fejs...för tillfället ialla fall. Det var det!

Igår kväll unnade vi oss massage på Chaslu . Det var ljuvligt. Olje massage och reflexologi i 90 himelska minuter. Efter förkylning och allt möjligt som vi haft på senaste tiden så tyckte vi att vi var värda det. De är alla mycket skickliga och erfarna. Kineser hela gänget.

Har precis ätit lunch....Dumplings (vad heter det på svenska...), snabbt och smärtfritt.....1,2,3 så var det färdigt!








Sist men inte minst, Anthony var på kalas i Ski Dubai igår. Hur kul tror ni det var?!!! Så Hääär såg han ut efteråt....



Tjingeling!

5 comments:

LYCKLIG MOR said...

:-)
Har du/hade du pigmentfläckar? Det har jag missat :-D
Massagen lät ljuvlig! Det var ni värda!
Dumplings! Tjena! :-o!
Jag har gjort det 1 gång, det är ju asgott! Och jo man säger dumplings här i sverige med, men i Kina så vet jag inte %&#?&%¤¤# nåt sånt kanske :-D
Seriöst nu, finns möjligheten att inhandla ett paket och ta med hem eller är det en kylvara?
Jisses så coolt med färdiga dumplings! Avis!
Och ANthont, så söt han var på bilden!
Ang, receptet (Indisk förvandlingsgryta) jag ska lägga ut det under dagen/kvällen. Det var faktiskt den grytan du och Nathalie åt när ni var här förra sommaren, fast då hade jag kyckling i men nu gjorde jag den helt veg, man kan även ha lamm i.
Ja recept kommer!
Kram

LYCKLIG MOR said...

Anthony ska det stå :-D

Monica said...

OK just det...jag hade på känn att det var den vi åt i somras...den var ju hur smarrig som helst.
Var idag och lagade mat med Sams syster Hoda. Synd nog så glömde jag att ta kort och visa upp smarrigheterna vi gjorde....måste bli bättre på det.
Dumplings finns ju numera att köpa i frysdisken ja. Hur gott som helst.
Har suttit uppe nu sedan 3 (på natten...) Kan helt enkelt inte sova mer. KLockan är nu 05.30 och jag skulle kunna gå ut och springa maraton just nu, så pigg är jag. (Inga droger inblandade, jag lovar hahahahah)
Ska lägga mig nu och man somnar väl precis när det är dags att stiga upp igen...om en timme. ;)

Hellen said...

Men?! har du blivit nattuggla?
Jag vill också lära mig laga libanesiskt!!! WOW!! Och GLÖM INTE ta med kameran nästa gång, jag är ju dö-nyfiken!! Skicka smakprov också! ;-)
Har varit dålig på att skriva ett tag nu, men idag så bloggade jag äntligen!
Gillade Antony att åka skidor? Gick det bra för honom?
Kram

Trollmamma said...

Hej!

Har nyss läst din blogg, riktigt bra. Jag har också problem med pigmentfläckar sedan flera år. Har läst om cosmelan på nätet. Hur får man tag i det? I sverige går det inte att få tag i verkar det som. Det finns på ebay i Kanada, men hur säkert är det.

Glad för din skull att det gått bort, vet hur jobbigt det är.

Har du når tips om var man kan köpa det säkert?

Mvh Annika