Wednesday, May 7, 2008

Happy Hump Day!


Ja, man kanske måste förklara sig. Hump Day är alltså Onsdagar. Hump=kulle (knöl) Så kullen är onsdagen och när man har gjort bort den så går man mot helg....visst är det trevligt?!!!! Allt Amerikanskt kommer ju till Sverige förr eller senare så jag undrar vad man kommer att kalla den. Men det finns kanske redan utan att jag vet om det. "-Jamen hörrni, trevlig kull-dag på er"! (Låter ju inte så attraktivt.....)
Nog om kullar. Har väl inget super intressant att förtälla, men man måste ju underhålla bloggen så den inte torkar ut. Alltid är det väl någon som kikar in......hej hej! : )
Hörru lill-systra min, jag gjorde den Indiska förvandlingsgrytan idag. Det blev brak succe'! Barnen absolut lovvvade den. Gjorde ju givetvis den vegetariska varianten och smarrigare rätt kan man ju leta efter. Vi åt den med ris givetvis och även raita och chutney! Helllloooo India!! Kunde ha gjort den något spajsigare men nu vet jag till nästa gång. Ska göra den igen snart för jag vill bjuda Sams syster på nåt annorlunda.
Annars lunkar livet på som vanligt. Skolan slutar om 3 veckor så det blir mycket pluggandes nu på slutet. Suck....!
Vissa av er vet redan att vi fick 10 minuters regn härom morgonen...ja, det är en stor nyhet visst! Det regnar aldrig den här tiden på året. Skojigt för omväxlings skull. Och som vanligt går alla utomhus och glor och känner på dropparna....som små idioter. Själv gick jag ut på balkongen hahahahah Dags att komma hem till Sverige nu. Man börjar bli coco här. Det instämmer väl alla i.
Alltså, har suttit och läst om tragedin i österrike nu varje dag. Tårarna bara rinner så fort jag öppnar Aftonbladet. Hur grym kan människan bli egentligen?!!!!! Det gör så ont i hjärtat när jag försöker tänka mig in i deras situation. Helvetet på jorden. Och nu när man läster om Burma.....fy fasen!!! Upp till 25 000 döda och 40 000 saknade!!!!!!!! Så HEMSKT! Man får verkligen tacka Gud varje dag för det liv man lever och uppskatta det till max.
Nu ska vi åka en sväng till Sams syster och se hur hon har det.
Love & Light!

1 comment:

LYCKLIG MOR said...

:-D
Hej hej :-) Nä inte får bloggen torka ut! :-D
Håller med dig i dina tankar...
Kram