Thursday, February 21, 2008

Helg, Jazz & Sandstorm!

Ingen bra kombination får man ju säga. Vi drar ialla fall ut till Festival City och Marina Square ikväll. Therese Neaimi och Jonah Hallberg uppträder. Det blir nog trevligt. Tyvärr så har det lovats sandstorm i 3 dar nu och lite kyligare så man får väl klä sig väl.

Inhandlade ialla fall en ljudbok igår över nätet. Mycket smidigt och bra. Så nu lyssnar jag på Jerusalem av Selma Lagerlöf i min Ipod ; )
Super! Fick lite bok tips av lillasyster och det är jag tacksam för. Beställer Stieg Larsson nästa gång. Såg precis i Aftonbladet att det blir tv serier utav hans Millenium böcker. Kul! (Eller vad det film...?!)

Idag hämtar jag barnen efter skolan. De åker ju skol buss i vanliga fall. Vi ska dra till Mall of the Emirates och inhandla lite skor och kläder innan rean och shopping festivalen tar slut. Anthony har blivit lång ...ser ut som han väntar högvatten på alla hans jeans och byxor...!!!! Och han har skavsår av alla dojjor helt plötsligt. Kan det vara möjligt att man växer så det knakar från den ena dan till den andra...jag tror tametusan det! Nathalie tror jag har stannat upp nu ...hoppas det. Hon är nu ståtliga 180 cm lång. (Och hatar det..!) Tur att en av hennes bästisar är längre än henne. Alltid en tröst för en tonåring. Gud, hon och kusin Anton fyller ju moppe om några månader! Ja, inte för att det blir moppe här inte...men det är ju en stor händelse att fylla 15 trots allt.

Ok, det var allt för idag. Ha det!

1 comment:

LYCKLIG MOR said...

Kul med jerusalem :-) Jaha man laddar hem.
Snart åker jag och Buddha till mor och far ska bli skönt och skoj!
Kram