Monday, February 18, 2008

Audio books!

Fick ett tips i morse när jag läste Aftonbladet på nätet. (Man hittar mycket bra tips där tycker jag.) Det var en tjej som berättade om hur hon höll sig motiverad att gå på långpromenader. Det kan ju bli tråkigt om man går långt varje dag har jag börjat upptäcka. Suck! Ok, jag har min I-pod med mer än 1500 låtar just nu, men man blir less. Allt låter likadant efter ett tag. Stressigt i huvudet liksom. Så idag när jag läste om Ljudböcker tänkte jag genast, men Wow! det är ju perfekt. Så nu sitter jag och söker lite böcker på Svenska som jag ska beställa i ljudform. Dessutom tror jag man kan hitta lite gratis på Internet om man är ihärdig. Har ni tips får ni gärna dela med er.
Idag blev det ingen promenad ute dock. Var tvungen att lämna in bilen på service. Och när jag var ute så kändes luften olidlig idag. Avgaser så man blev illamående. Inge bra! Så nu ska jag "damma av" mitt löpband som tyvärr är gömt bakom ett lager med kläder numera! Glömmer hela tiden att vi har åbäket vid sängen. Föredrar att gå ute. Men om man tittar på den ljusa sidan så har vi ju faktiskt 8 fönster i sovrummet och det är ljust och fint. (Man kan ju ignorera utsikten lite! Jag menar då motorvägen precis utanför! hahahah man kan ju inte ha RIKTIGT allt!)
Vi har ju ialla fall sol typ 350 dagar om året. ; )

Have a sunshiny day!

6 comments:

LYCKLIG MOR said...

Kan tyvärr ej tipsa dig om vart man laddar hem ljudböcker gratis.
Men jag säger bara STIEG LARSSON ska du köpa ljudböcker så köp Stieg larsson du blir inte besviken!!! Jag har läst alla 3 böckerna i triologin nu och dom är så jäkla bra!
Köp! Köp! Köp!
(nästa vecka börjar bokrean här ;-)

Monica said...

Tack för tipset. Ska prova beställa en nu från Bokus. Hoppas dom har stig Larsson då. Gud vad avis jag blir när du nämner bokrean! Fasen vad längesen. Köp mycket pocket som jag kan låna när jag kommer hem...när nu det blir!!! Saknar svenskt. Jag vill inte tappa språket. Man glömmer så mycket ord, det är så tragiskt. Därför är det bra att blogga på svenska för mig. Man måste tänka till i bland. Förresten...varför tar det sån tid innan bloggen man skriver kommer upp? Ibland ligger den "gömd i ett par dar. Why?

Monica said...

Jag tittade precis igenom mina böcker och jag har läst en Stieg Larsson bok ju. Män som hatar kvinnor. Det verkar vara Del 1 i Milleniumserien....

LYCKLIG MOR said...

Jo jag såg att dom hade Stieg Larsson på bokus.Adlibris var lite billigare men "billgigast" var det härifrån:
http://www.ljudboken.se/generated/article_1536_0_0_0.asp?extra=&nocache=2008%2D02%2D20+16%3A04%3A29
Men det kanske blir dyrt med frakten?
Och har du läst 1:a boken Män som hatar kvinnor så kanske det är onödigt att köpa alla 3...
Som sagt Män som hatar...är den 1:a
Flickan som lekte...den 2:a
Luftslottet... den 3 :e
Shit! så välskrivna och bra böcker!
Det där med bloggen att det tar tid har jag ingen aning om, skumt! Mina inlägg kommer in direkt.
Jag trycker först på publicera inlägg och sedan visa bloggen (i ett nytt fönster) vet ej om det är rätt men så gör jag...
Kram kram

Monica said...

Angående dina inlägg...ett par ggr så kom INTE ditt heller upp på sidan utan jag var tvungen att gå in och klicka på 2008 och sedan datumet. Men hursomhelst , språllar....det kommer ju så småningom, man lär sig ju hur det funkar när man klickar omkring. Beställde en ljudis igår...Jerusalem av Selma Lagerlöf! Jag valde den för den var lååång....Valuta för pengarna. Frakt blir det ju inte eftersom man får en kod och laddar ner filerna. Det var skitsmidigt. Ska definitivt göra om detta. Ska kolla in ljudboken.se som du tipsade. Kram

LYCKLIG MOR said...

skumt med inläggen som sagt...
vissa datorer är skumma på uppdateringar (bla mor och fars)
kommandot F5 är bra = uppdatering...
Kram!