Wednesday, February 27, 2008

Dags att jobba....

Hej och hå! Det var ett tag sedan. Här kommer lite updates. Som sagt har vi ju jazz festival i full sving. Har tittat på en del redan. Mycket imponerad. Stort gäng av Svenskar i år som jag nämnt tidigare och en del har jag aldrig hört talas om. Ikväll blir det mer. Skriver mer detaljerat om det i en annan blog.
Idag gick jag med i Viktklubb.se , ja ni vet genom Aftonbladet. Helt perfekt verkar det vara. Massor med tips och stöd och tabeller och recept m.m Ska prova i 3 månader får se om man kan få någon ordning på gammel kroppen! Det räcker inte med bara promenader och enstaka joggingrundor. Måste lägga om mina matvanor helt enkelt. No excuses! Det känns spännande och inspirerande. (Just nu i alla fall ...)

Idag fick jag ett överraskande telefon samtal. Ni kommer väl ihåg förra året när jag provade på PR jobbet?! Ja...samma snubbe ringer mig igen idag och vill att jag ska komma och jobba med honom i hans Advertising Agency, Publinet. Han tjatade ju på mig förra året och ville att jag skulle komma och prova ialla fall......jag tackade ju snällt nej, eftersom jag inte tyckte det passade mig etc. Han ger inte upp....jag har tydligen någonting som han gillar!!!!!! Jag var ärlig och sa att jag inte hanterar stress så bra och jag vet väldigt lite om reklam industrin. Han envisas med att det inte kommer att bli stress och att jag kan vara lite flexibel med timmarna.....
Hursomhelst, ska diskutera saken vidare med honom i morgon över en kaffe. Har ju ingenting att förlora. Känner jag att det inte är min grej så är det ju bara att tacka och gå därifrån. Nu är jag ju inte beroende av ett arbetstillstånd längre. Det har jag ju mitt uppehållstillstånd igen.

Det känns positivt idag. Börjar tröttna på att sitta hemma. Barnen behöver ju inte mig så mycket numera. De sköter ju sitt liksom. Och så har vi ju Belma......barnflickan.

Det var mina news idag.

Peace!

2 comments:

LYCKLIG MOR said...

Spännande med jobbet, hur gick det?
Hoppas det går bra med viktklubben ;-)
Här fortsätter jag som vanligt dvs äter nyttigt och onyttigt om vart annat :-D
Kram

Monica said...

Det gick bra med jobbet. Vi ska bara komma överens om lön nu....
Viktklubben är SUPER bra. Man håller koll på kalorierna och hittar alternativ osv. Perfekt klubb för mig. Sam hänger också med. Jag ska gå ner 10 kg på 3 månader. Nu drar jag och Samar på strandpromenad. Tjingeling!