Tuesday, December 6, 2011

Im back!!!!!

Okey då var jag tillbaka då. Har saknat bloggandet jättemycket. Jobbfronten har varit mäkta turbulent och stressigt. Vi har fått in en ny chef som ska streamline båda klinikerna, d.v.s sätta lite system på plats, eftersom ägaren inte varit vidare konsekvent med saker och ting och då blir det lite huller om buller med allt. Detta har inneburit en massa förändringar. Förändringar är ju som ni vet inte allas bästa vän......en del vill köra på med det gamla vanliga forever and ever men då står allt stilla. För min del har det inneburit att mitt team har splittrats, en del fick gå och en del sa upp sig. Så nu sitter jag med flera nya tjejer som ska läras upp. Det är skoj, men samtidigt extremt tröttsamt. Innan nyanställningarna satt jag vissa dagar ensam i receptionen från 8 till 7 på kvällen. Vanligtvis har vi varit 4 el 5 stycken........Jag ville bara gråta och det var nära att jag kastade in handduken också. Min nya chef kallar mej för superwoman och det tycker jag gott att han kan göra. Väntar nu bara på en super bonus .......
Jag ska inte gå in på den andra klinikens problem....jag bossar för två receptioner....det tar jag en annan gång.
Idag har jag slutat kl 5 och det var längesen jag kom hem denna tiden. Jag och min boss gjorde en liten töntig glädjedans innan jag gick, han var också glad för min skull. Tre fina tjejer satt kvar och läget var under kontroll. Jag sjöng i bilen hem.

Nu blir det pepparkaksbak med finaste ungarna och sedan kanske man orkar titta på några avsnitt av julkalendern på laptopen. Den sägs vara riktigt bra. Annars har jag färska tidningar med massa korsord nylevererade av Stackistomtarna. Mammis och Pappis grannar. Och smarriga kakor som Mammis bakat. Tackkkkkkkkkkkk för det!

Peace!

3 comments:

LYCKLIG MOR said...

Men äntligen!!!!!!!!!!!!!!
Har saknat ditt bloggande!!!!!!!!!
Superwomen är bara förnamnet, bra jobbat tjejen, du klarade det !!!!!!!!! :-)
Så mysigt med leverans från mor och far! :-)
Krama familjen och myyyyyyys!!!!
XXX

LYCKLIG MOR said...

Jo en sak till! Julkalendern är jättebra!Titta på den! Vi gör det varje dag :-)
Kram
P.s hoppas peppisarna blev goda :-)

Annica said...

Åh har saknat ditt bloggande jätte mycke! Roligt att du är på gång igen. Har hört av M och P att du haft fullt upp på jobbet...men du verkar ha lyckas med att orka med alla förändringar...bra jobbat av dig!
Nu måste vi ta oss tid en kväll och skypa med varann...skärpning! Eller hur?
Saknar er alla! Hälsa familjen!
Stora kramar!