Thursday, May 27, 2010

Solo....

....det är vad jag kommer att vara ikväll. Mannen har åkt till Qatar till på Lördag. Anthony åkte hem till en klass kompis direkt efter skolan och ska sova där. Nathalie är ute med kompisar. Och själv har precis kommit hem från en super action packed vecka i kliniken. Egentligen är det dags att pusta ut och brista ut i ett Nu e re heeeeeelg vrååål!!!!! Men det kan jag inte! Måste JOBBA imorgon. I know I know....vi har ju stängt på Fredagar!!!! I vanliga fall. Vad är det då riktigt som händer och varför jobbar jag så mycket nuförtiden och varför hinner jag aldrig blogga??!!!!!
Det ska jag nu förtälla. Min boss jobbar numera ihop med en Amerikansk Celebritets tandläkare från New York. Han kommer till Dubai typ 4 ggr om året och gör Smile make overs för de rika och berömda!!!! Och han jobbar från våran klinik tillsammans med min boss. Detta är himla kul och spännande och tror det eller ej....han tar 60 000 $ för ett nytt leende. Vi har suttit och räknat dollar sedlar i massor denna veckan !!!!!!
Vill inte skriva ut hans namn i bloggen ifall någon googlar på honom och hamnar på min blogg hhahahahahah men jag sätter in en länk här till hans webbsida. Det är det yngre av tandläkarna det handlar om. Ett riktigt geni. Vi skickar tandläkare till NY numera för kurser till honom och hans partner. Otroligt duktiga.
Vi har Sheikhs och Sheikhas som varit hos oss denna vecka. Plus ett antal andra "vanliga dödliga" med pengar. Häromdan åkte min kollega till New York med deras tandavtryck till en kändis ceramist som gör bästa labb jobbet och grymmaste fasaderna till dessa personer. Och min kollega kommer tillbaka med det färdiga jobbet imorgon bitti och då ska fasaderna cementeras fast till de lyckliga ägarna. Jag var erbjuden att åka till new york att leverera och invänta jobbet , men jag tyckte det skulle bli så jobbigt med 14 timmars flygresa och bara vara new york i 1 dag och sedan flyga hem igen. Kroppen tar så mycket stryk.
Så nu vet nu vad jag håller på med.......
Vi tar väl hand om våra patienter ska ni veta. De behandlas med silkes handskar typ! Mycket intressant.
Denna veckan har inte bara varit en dans på rosor. Jag är ju numera manager och med det kan det ibland ingå att medla när personal "leker dagis" dvs bråkar och tjafsar med varandra. Tycker inte att jag gjort något annat än suttit i krismöten denna vecka. Receptionister som inte kommer överens och "-Jag säger upp mig om inte si och så slutar..." osv. Det har blivit många tårar och hårda ord. Tandlarna har också problem ....de "stjäl" varandras patienter och håller på. Inte är det lätt, men min chef tycker att jag har gjort ett strålande jobb sedan jag blev befordrad och själv tycker jag att jag hanterat rollen riktigt galant. Detta trodde jag inte riktigt om mej själv, men usch då, nu luktar det skryt...jag slutar!!!!!!

Det blir en lätt middag med min vännina och hennes man ikväll på vårat favorit hak. Vinbaren Agency.

Ha en riktigt trevlig kväll! Och glöm inte tandtråden efter ni borstat tänderna!!!! : )

Peace!

3 comments:

Helen said...

Så synd att vi har lite långt mellan varandra, annars hade vi kunnat hänga tillsammans ikväll, gräsänkor som vi är! ;-)

Oj, vilka pengar för ett vackert leende...här hemma får man allt köra med tandborste och tandtråd så att det ryker istället.

Så duktig du är, som klarar av bråk och div. på jobbet. Självklart ska du vara stolt över dig själv!

Jag tycker det låter spännande med Nathalie, som ska bo i stackis. Kanske Mimmi kan ta med henne ut bland sina kompisar?? Berätta gärna lite mer, när hon kommer osv.

Ha det gott. Kram!

LYCKLIG MOR said...

Hej :-)
Men gud jag vill också ha ett nytt vitt snyggt leende, har dock ej pengarna...
Spännande höra dig berätta vad du gör på jobbet!
Rollen som manager passar dig perfekt, det tvivlar jag inte en sekund på OCH man får berömma sig själv, det är ju bara BRA! :-)
Snart ses vi ju, snart snart...
Kraaaam till er alla!

Annica said...

Självklart får man skryta över sig själv! Du har tydligen lyckats hantera det som händer på jobbet riktigt bra,då du får tummen upp från bossen.
Tydligen så kan man lägga ned hur mycket pengar som helst för ett vackert "smile". Hade man själv en massa pengar över...javisst! klart man skulle fixa tänderna då.
M och P kommer till Piteå idag, vi åker med dom till Svensbyn på fiskepremiär i kväll...trevligt!
Ha det gott! Kram!