Sunday, December 13, 2009

Och det bara vräker ner....

...regnet alltså. Tredje dagen och nu är det samma gamla visa som varje vinter, översvämning. Som sagt i tidigare blogg inlägg, så har ju UAE inga vägbrunnar eller i övrigt inga hål dit allt vatten kan ta vägen, så då kan det ju bara bli kaos. Och det börjat det likna nu. Det har bara varit korta pauser i nederbörden. Jag har haft en ledig dag idag så Sam kom hem och käkade lunch med mig och barnen och när han skulle tillbaka till kontoret så tog det honom 1 1/2 tim istället för det normala 10 minuterna. Jag hade tänkt ge mig ut på lite Jul shopping idag, men det kan jag ju glömma....Jag avvaktar tills det blir lite torrare väder. Gruvar mig redan för bilfärden till jobbet imorrn. Bäst att åka 1 tim tidigare än normalt.

I övrigt så är allt bra. Barnen har term exams och det är plugg plugg plugg som gäller. Så jag har egentligen inte tid att sitta här och slösa tid. Anthony behöver förhöras och han har verkligen kopplat bort hjärn kontoret idag så det har varit tungt idag. 27 sidor med utråkigt material i Social Studies. Just nu handlar det om Gulf länderna, inte super inspirerande direkt. Han tycker det är HELT ointressant........Jag försöker verkligen vrida på texten och få det lite skojigt, men det är inte lätt.

Well, dessa rader bjussar jag på idag, det blir snart fler inlägg...I promise.
Kolla in lite regn bilder tills dess....Wohoooo!!! (Nu säger dom på radion att man ska hålla sig inomhus, kraftigt stormväder väntas dra förbi inom en timmes tid...men usch!!! Kan det bli mycket värre?!!!!)

















Peace!

4 comments:

Helen said...

Oj, vilket busväder! Ja, håll er inne om det bara går!

Vilket datum kommer ni till Ske-å?
Hoppas vi kan träffas?!

Kram!

Annica said...

Åh herregud vilket regnoväder! Hoppas det har lugnat sig till idag! Nej, inte vill man vara ute och köra i onödan när det är sånt där sjöfall på gatorna inte.
Här snöar det idag och är -10 grader kallt, ganska lagomt ändå. Dom pratar om att det ska bli kring -20 om någon dag, då kan vi snacka kyla...eller hur?
Tur man åker snart!
Nu ska jag kila iväg och hämta A på träningen.
Kram!!

Hellen said...

Det där ser ju inte ut som det Dubai som jag brukar längta till. Just nu så längtar jag tillbaka till Karibien igen. Det var helt fantastiskt, trodde inte att det kunde bli bättre än Dubai men det var det faktiskt! Stor JulKram till er alla! Saknar er! Kram

Helen said...

Hallå i öknen!

Ville bara kika in och önska dig och din familj en riktigt GOD JUL!

Sen kan jag också meddela att ni behöver inte oroa er att det inte ska finnas snö när ni kommer i januari...

Ni kan istället oroa er för hur planet ska kunna landa i Ske-å, vi är totalt översnöade här...

Kram!!