Wednesday, November 11, 2009

Kort arbetsdag!

Yess! Jag gillar när det är lite att göra på jobbet ibland och man blir hemskickad 2 timmar innan man egentligen ska sluta! Det känns befriande! Och dessutom bara jobba halva dan imorrn av samma anledning! Great säger jag bara!
Bossen är på resande fot just nu i Europa så vi "passar på" att lyxa.

Det känns otroligt bra att efter jobbet hunnit på biltvätt, lagat sen lunch till ungarna och mej och dessutom fixat med tvätt osv och klockan är bara 6!!!
Efter detta lilla inlägg ska jag hoppa upp på löp-bandet och springa och senare har jag en date med en polare. Vi ska surra över ett glas vin eller två. Ser fram emot det. Vädret denna veckan är dessutom helt underbart och vi kommer att sitta ute. I morse när jag körde till jobbet var det bara 24 grader. Oj vad man har längtat till denna tid på året.

Har ju glömt skriva att vi har fått igång Metron nu! Eller rättare sagt i Sept. Fasen vad det känns bra. Trafiken flyter numera på bättre och Nathalie behöer inte skjutsas till polare och Shopping mall längre. (Har jag redan skrivit om detta...??? Det känns nästan som jag har det...ursäkta i så fall.....) Ibland blandar jag ihop bloggen med FaceBook.....

Något som jag då INTE nämnt är att det har varit Formula1 Grand Prix i Abu Dhabi för ca 10 dar sedan. Det var stort Hallaballoooo om detta givetvis. Det är ju en stor grej.
Strax utanför Abu Dhabi ligger YAS Island och det är där all action har tagit plats.
Det var stora festligheter i och med detta givetvis och det har varit många kändisar i faggorna.
Dessutom har det varit flera mega konserter i samband med detta och bl.a Beyonce, Aerosmith och Kings Of Leon har uppträtt.
Det var svindyrt att gå på detta och biljetterna näst intill omöjliga att få tag på. Kvällen innan Beyonce skulle uppträda så ringde Sams kompis och sa attt vi hade biljetter och jag ville bara gråta....jag var ju tvungen att jobba till 7 dan efter.....that sucked! Det hade varit omöjligt eftersom Abu Dhabi ligger 16 mil bort.....
Asch...I moved on! Det händer alltid en massa skoj här i Emiraten. Man kan inte klaga. En bild från Gulf News bjuder jag på i alla fall. Vroooom





En annan vacker bild hittade jag också i mina favvo dags tidning....Burj Dubai sticker upp så fint bakom molnen i solnedgång. I December ska denna världs-högsta byggnad vara klar. Nej, jag kommer INTE att åka upp dit...ALDRIG!



Avslutar med en kamel bild (jag älskar kameler)! Denna bild fastnade jag för. Det ser ut som hon/han visslar, om man tittar lite närmare på munnen....hehehe

Til next time!

Peace!

2 comments:

Annica said...

Hoppas ni hade trevligt du och din polare igår! 24 grader lät som en skön temperatur att sitta ute och njuta, vi hade -10 grader i morse!
Härligt att Metron kommit igång! måste vara stor skillnad på trafiken på vägarna, och så skönt att slippa hålla på och skjutsa hit och dit.
Tråkigt att missa Beyonce! Men det går nog fler tåg! Ni är ju ganska bortskämda med många bra artister där borta.
Mysig bild på världens högsta byggnad! Skulle nog aldrig våga åka upp där heller, känns som att det är alldeles för högt för en som är höjdrädd som jag.
Ha det bra, kram!!

LYCKLIG MOR said...

coolt med formel 1! det skulle J ha diggat!
härliga bilder!
trevlig helg!!!
kram