Friday, November 27, 2009

Det blir inte alltid som man tänkt.

Men det vet ju alla vid detta laget. Vi hade en super trevlig Thanksgiving middag hos vänner. Vi var ca 60-70 pers. Barn och äldre i salig blandning. Sams syster och hennes man är i Dubai nu och hälsar på så det var kul att träffa dom.
De hade catering och stor buffe' var framdukad. Det var supergod mat. Tyngden låg ju givetvis på Kalkonen då, som smakade underbart. Och ännu trevligare tycker jag att det är när festen börjar tidigt och slutar tidigt....för det mesta gillar Libaneser att äta vid 9-10 tiden på kvällen. Igår började en del gäster dra sig hemåt vid 9-tiden och jag liksom Wow....kanske man kan åka hem tidigt och mysa med bara familjen för ovanlighetens skull......yeah right!
Min son, som är nöt allergiker, lyckades äta en Libanesisk delikatess som han älskar och han kunde inte ana att det var valnötter i denna grej (som vanligtvis är tillagad utan nötter). Jag fick panik när jag såg detta. Alla rätter hade en liten skylt om innehåll och det läste ju givetvis inte han!
Turligt nog så är allergin inte så allvarlig och värdinnan hade medicin som hon brukar ge till sina barn som har allergi. Det var ok i en timme och sedan kom han hostandes och sa att han hade det jobbigt med andningen. Det var bara att rusa till bilen och köra till akuten, som tur var låg det ett sjukhus i närheten. Det blev att stanna där i 2 timmar och vi kom hem efter midnatt.
Dessa allergier alltså! Ganska skrämmande egentligen. Men han är ok idag och kommer ju givetvis att vara extremt försiktig hädanefter. Puss-gubben! Love you!





Det var svårt att hålla sig vaken. Inte så kul att sitta en 1/2 timme med den där grunkan i fejset.

Det var våran Torsdag!

Peace!

4 comments:

LYCKLIG MOR said...

Men lilla söta stackars gubben!!! Blir alldeles rörd, tårögd!!!
Ge honom en Bamsekram från moster!!!
Jobbigt med nötallergi, det är ju nötter i så himla mycket smarrigt.
Mums! Det lät gott med kalkon, det är verkligen så gott!
XXX

Helen said...

Åh, så hemskt! När andningen blir påverkad är det riktigt otäckt, tycker jag. Tur att allt gick bra, till slut.

Stackars Anthony!

Kram!

Monica said...

Tack Jenny jag ska ge honom en Bamsing från dej!

Ja, man får panik själv när barnen blir sjuka ...aldrig lätt!

Kram på er båda!

Annica said...

Skrev en kommentar här igår kväll, men den verkar inte ha kommit in...trist!
Gör ett nytt försök.

Men stackars söta rara killen! Tur att det gick bra för han, hoppas han känner sig bättre nu efter några dar. Inte roligt att bli allergisk, och försöka hålla koll på vad allt innhåller som man stoppar i munnen.
Själv aktar jag mig för nötter, känns så onödigt om det skulle gå för långt...det kan gå så otroligt snabbt om det sväller upp i halsen och påverkar andningen. Det vill man inte vara med om.
Det blev ju ingen rolig avslutning på en trevlig kväll.
Skickar en extra stor kram till sonen!!