Wednesday, September 16, 2009

Då tar vi.....

...de sista bilderna från Batroun för denna omgången. Kan inte hjälpa att det blev så många! Så svårt att välja vilka bilder jag ska sätta in.....det finns så många och samtidigt vill jag ju inte tråka ihjäl er!



Vacker solnedgång......

Det var vacker solnedgång på denna bilden med....men den fastnade inte på bilden, men vi fastnade i alla fall.


Efter en underbar dag, med god mat och mycket sol och bad blev det en omgång ping pong. Jag var med och spelade på ett hörn också. Det är så kul tycker jag. Anthony stajlar järnet.



Här har vi kusinerna.


Nathalie tycket också det var helskoj.


Tungan rätt i mun.....




Innan vi åkte gick jag runt Hotell och stugområdet och klickade lite. De hade en gullig liten grod damm som ni ser ovan. Vi fattade inte vart alla grodor kom från första dagen, men det fattade vi snart. Det var himla charmigt.




Så här såg den andra varianten av stugor ut. Hel coola!



Intill dessa "stugor" fanns det en liten kyrka på en höjd. Med fantastisk utsikt. Det var ett bröllop där uppe första kvällen. Ett typiskt Libanesiskt Kristet bröllop. Det var live-band och dans, uppträdande och fyrverkerier. Vi hade första parkett från våra stugor.



Visst är det grannt!?




Kyrkan var i mini snitt, men ack så gullig.




Uppifrån kullen hade man bra utsikt över stugområdet.




Dessa bilder är tagna inifrån kyrkan.







Dagen innan var vi nere i själva samhället Batroun. Det myllrade av olivträd.



En liten båthamn hittade vi......



....alldeles framför denna bamsiga kyrka. Vi ville gå in och ta oss en titt, men plötsligt började bröllops gäster anlända. Det var dags för ännu ett par att viga sig. Somrarna i Libanon är väldigt populära för giftermål.






Längst upp stod denna filur...istället för en kyrk tupp....


Sist men absolut inte minst, ett kort på kusinen (som nyss återhämtat sig från Svin influensan...japp, stackarn fick det för ca 2 veckor sedan och var enormt sjuk i 8 dagar. Tack och lov mår han bra nu och kan aldrig få det igen. Han gick ner 5 kg. )
Nästa inlägg blir från den omtalade Bekaa dalen, där opium odlingarna står tätt och Islamiska fanatiker härjar. De laglösas dal kan man milt uttrycka det. Sam var inte så tänd på att åka dit, men jag ville verkligen besöka detta ställe som man hört så mycket om. Jag fick som jag ville. Tell you all about it nästa gång.
Peace!



7 comments:

LYCKLIG MOR said...

För det första: Du tråkar INTE ihjäl oss (i alla fall inte mig!), det skulle snarare vara jag då som tråkar ut dig med mitt mån djö mån djö :-D ;-)...
Det är ren lyx att få åka på denna fantastiska sightseeing, känns som man hänger med liksom!
Som vanligt otroliga bilder! Familjebilden - puss säger jag bara! :-)
Kan knäppt vänta till ditt nästa inlägg ang,Bekaa dalen! Så spännande!
Snabba dig pliiiiiis ;-)
Kramar i mängder!!!

LYCKLIG MOR said...

hrm, kan knäppt vänta...så knäppt det blev! :-D Jag menar ju knappt såklart!
Mån djö mån djö säger jag då...
*Visslar mig bort...*

Helen said...

Håller med Jenny, man kan väl aldrig bli uttråkad av att se vackra bilder, och ni är SÅÅ snygga hela familjen!!

Så mycket vackert du visar, älskar medelhavsländerna med alla sina söta kyrkor, olivträd, sol och värme!

Längtar och väntar på fortsättningen från din semesterrapport!

Kram!

Monica said...

Tack tjejer! Det värmer!

Annica said...

Säger absolut som J och H, kan aldrig få nog av era semester bilder, särskilt då man inte ha fått träffa er live i sommar. Skulle vara roligt om ni kom till vintern, då blir det skoter åkning för hela slanten, Anton ska snart ta skoter körkortet för att få köra lagligt i vinter...hälsa det till dina barn att dom är beredda på lite action. Kanske tar vi en lite kåbdalis tur också till inlandet, där hyr dom ut utrustning till allt vad utförsåkning heter...skulle vara coolt.

charmiga sten stugorna var, skulle vilja kika in där... men fick i alla fall kika in i lilla söta kyrkan.
Stackarn som fick svin influensan! Vill vi inte ha, skulle inte vilja att sonen får det och bli så sjuk att man tappar så många kilon, skulle vara en katastrof för honom som väger nog lite.
Fint familje kortet var på er, kram till er alla!!!!

Monica said...

oj vad kul det låter! UNgarna har ju ALDRIG åkt skoter!!!!!!!!! Inte ens sett en skoter tror jag.....De har båda tagit snowboard lektioner här i Ski Dubai så det skulle ju vara kul om de fick prova det i real snow också. De skulle nog gå på moln om detta går i uppfyllelse. Hoppas bara att det inte blir alltför kallt.
Ja stugorna var helcharmiga, men var aldrig in i dom....de var upptagna. MEn jag kankse ta bilder fr internet....Vi får se.
Ja usch vi får verkligen hoppas att vi inte åker på influensan....och Anton...ajajaj det skulle ju bli katastrof...han e ju så mager. Pumpa ee med vitaminer, det gör vi.
Stor Fredags kram till er alla.

Unknown said...

Men gud så mysigt!Jag säger som Nena mån djö! Påminner mej om de små fiskehamnarna i marocko, speciellt friterad fisk.Mums! Kram på er!Saknar er tonvis.