Sunday, August 23, 2009

Ja då fastar vi igen!


Det känns som det var igår jag bloggade om fastan, attans vad tiden går fort. Ramadan började igår, så nu blir det att rucka på rutinerna igen. De första 2 dagarna har gått bra. Vi varken äter eller dricker när solen är uppe. I år bryter vi fastan vid sju tiden. Lätt frukost intas senast 04.30 på morgonen, sedan är det stopp. Vi har ju rutin på detta numera och det går som på räls.

Annars lunkar livet på som vanligt i Dubai. Fortfarande hiskeligt varmt. Igår var det 46 grader i skuggan. Huvva! Bättre att inte veta hur många grader det är......Det blir mindre stressigt.

Nu ska jag sätta mig och pösa i soffan med en kopp te. Allt känns bra!
Happy Ramadan!
Peace!

4 comments:

Helen said...

Hm, jag tänker att OK, nog klarar man sig utan mat under en dag, men att inte få dricka??
Och när det är så varmt dessutom!
Blir ni inte svimfärdiga??

Fast, ni börjar ju få rutin på detta...

Så, lycka till under Ramadan, själv tänker jag börja dagen med en stor bit kladdkaka med grädde och ...Nää, skojar bara...

Kramis
Helen

Monica said...

hahahaha ja det later bra. det gar fint eftersom det finns a/c vart an man gar. Man blir INTE svimfardig. Man har lite mindre energi,det ar allt.

LYCKLIG MOR said...

Men happy ramadan! :-)
Lycka till säger jag då!:-)
Undra just hur muslimerna gör (under fastan) som bor norr om polcirkeln när solen inte går ner under horisonten?
Kramelikramelikram i massor!
Så HOT ni har det! :-o

Annica said...

Jamen lycka till nu då med Ramadan, duktiga ni är...men ni håller på att vara rutinerade, eller hur?
Huga så varmt ni har, är inte avundsjuk. Hade 10 gr. i skuggan nu på morgon, ganska lämpligt.
Ha en skön dag, kram!!