Monday, March 30, 2009

Bästa konserten EVER!!!!!!!!

Har nu försökt smälta hela Coldplay upplevelsen i ett par dagar. Och som vanligt så kan man ju inte förklara med ord hur jäkla bra det egentligen var. Vi var på plats vid 6.30 tiden och fick superbra plats precis framför en scen-flärp som gick ut lite i publiken. Vi hade alltså INGEN framför oss =) Kunde inte få bättre plats. Vi stod tålamodigt och inväntade våra idoler till klockan 9. Och den som känner mig väl vet hur himla åskrädd jag är....Vi stod i nära nära 3 timmar i århundradets värsta åskväder. Blixtar lyste upp himlen från alla håll och kanter och publiken SKREK av rädlsa och förtjusning över detta "fyrverkeri".....Det var en enorm känsla. (Måste erkänna att jag övervägde starkt att springa in i toa-området och stanna där, men det hade ju varit tragiskt) Regnet kom senare. Så ca 8.30 kom det ut ett konstigt/udda förband och underhöll ett tag och sedan brakade konserten igång. Jag får gåshud bara jag tänker tillbaka. De var otroliga! Jag kan garantera att den som inte var fan redan blev det på den konserten!!! I promise!!!! Ca 10 min in i konserten började det stört regna!!!!!! Folk slet åt sig tomma påsar och vi lyckades muta till oss ett par stora genomskinliga sop-påsar! Charmigt! Så där stod vi och sjöng och gapade i regnet och alla verkade må hur bra som helst. Ingen verkade riktigt bry sig om varken regn eller blixtar. Alla såg ialla fall lika dränkta ut, soppåsar eller ej. Chris (sångaren) började sjunga We're singing in the rain .....han improviserade ihop skit roliga texter bara för detta ovanliga skyfall. Ok, de är ju Engelsmän så dom är ju van detta, men vi öken-bor tyckte detta var himla originellt. De var tvungna att ta små pauser för att torka bort allt regn från scenen så det blev en händelse rik och udda upplevelse verkligen. Ett par timmar senare strosade 15 000 personer motvilligt ut från området och alla sjöng och begav sig hem med stora leenden på läpparna. Vi var alla överens, kommer de igen, så är det ingen tvekan, vi måste se dom igen! In i bilen, lyckades tränga oss ut ifrån "parkeringen" efter ca 40 min och började våran 16 mil långa hemresa till Dubai. Vi var hemma kl 02 men det var det ju värt. 1000 ggr om!!!! Blixtarna fortsatte att lysa upp Emiraten och det var då ingen risk att somna i bilen om jag säger så. Det "underbara" vädret verkar hålla i sig och i skrivande stund så hör jag hur åskan mullrar och lever faderullan utanför och regnet smattrar på fönster rutorna. Det ska visst vara så här tills på Söndag...men Hallå!!!!! Man får väl simma till jobbet imorgon då! (som jag skrivit tidigare har vi inga vägbrunnar=vattnet har ingenstans att ta vägen...) Skitkul.

Hursomhelst, här kommer ett par GN bilder .....










Och här kommer lite blixt-bilder =)





Coldplay, come back soooooon!!!!!!

Peace!

5 comments:

Helen said...

Wow!
Häftigt värre! Både med konserten och blixtar och dunder!
Det här inlägget måste jag visa för Mimmi så hon vet vad hon har att vänta sig i augusti.
Hoppas att ni inte regnar bort från kartan...
Kram
Helen

Hellen said...

Men vilket väder ni har där nere just nu!! Kul att Coldplay var så bra, vilket minne för er att bära med er ett tag!
Kram

Annica said...

Hallå!!! Hoppas det har slutat regna hos er! Vilken upplevelse ni verkar ha haft med konserten, den glömmer ni nog inte i första taget, verkar ha varit superbra. Du måste få en eloge för att du stod där i åsk ovädret, jag känner ingen som är så rädd för åska som du är, tummen upp till dig systra. Har börjat med ett nytt målar project igen, sängen och sängborden ska få sig en vit färg...bort med det träfärgade. Har målat sängborden klara, blir knepigare med sängen när man ligger i den varje natt, S kan ju inte ligga var som helst. Men nu åker det på ben på Stefans madrass så han får en bra höjd, också blir det att ligga i vardagsrummet resten av veckan.
Ha det bra, Kram!!!

LYCKLIG MOR said...

Gud så himla coolt! Vilken upplevelse!
Har det slutat regna nu?
Hoppas ni har det bra!
Kramelikram från lilla jag :-)

Annica said...

Påsk kramar till er alla!! Här har vi regn blandat snö idag, så det kommer att bli en lååång fredag. ha det bra