Monday, December 1, 2008

UAE 37 år

Ja, jag är äldre än landet jag bor i !!!!! Imorrn firas Förenade Arab Emiratens National Dag. Det blir pampigt som vanligt. Det firas redan idag faktiskt med Parad och annat tjohej! Det bästa av allt : Vi är alla LEDIGA! Förhoppningsvis kan vi sova ut imorrn. Förra året kommer jag ihåg att det var stor parad av försvaret som Klinkade och Klankade förbi ute på vägen tidigt på morgonen.....hoppas att de skippar det i år. Det var lite Too Much! Trummor och trumpeter vill man helst inte vakna till.

Ikväll är det stor konsert i Abu Dhabi med George Micheal och Alicia Keys. Ville hemskt gärna gå, men jag var tvungen at jobba till 19 så det gick inte. Snyft Snyft! Ah man kan ju inte hinna med allt. Jag överlever nog detta med.

(men det hade varit himla skoj...!!!!)

Imorrn blir det lite jul pyssel här hemma och lite julbak. Ska tortera övriga familjemedlemmar med Julmusik dessutom .....de får väl gå ut om dom inte gillar läget tycker jag .....

Vi har blivit lovade mer regn och lite "kallare" , så det ser jag fram emot. Imorse var det faktiskt bara 20 grader, det ni!!!!! Det är kallt det.

Okkkkkk då har vi öppnat lucka 1 då i Kalendern..... (känner någon igen bords- duken förresten hahahaha ??!!!!!! )




Peace!

5 comments:

LYCKLIG MOR said...

jiho! Nationaldag idag, hurra! hurra! Hurra! :-D
Duken, nej den känner då inte jag igen i alla fall, men nu blev jag bra nyfiken :-)
Den var söt.
Men du hur snygg var inte julkalendern då? Jättefin!!!!
Kram

Monica said...

Ahhhh ok du har inte varit på IKEA nyligen då hahahahah ....
Kalendern ja! Visst är den fin. Nu ska jag börja med lite bak.
Kram

Annica said...

Va tur ni har att det firas lite av varje i erat land ganska så ofta, så skönt med lite extra ledighet. Har inte varit till Ikea än, så jag känner inte heller igen duken, tänkte först att det var en duk från våran barndom( att du tyckte det var ett måste att känna igen den)men det stämde inte in på dig att du skulle ha en duk som var typ 30 år gammal, nu börjar jag skratta så det rinner tårar, det där lät ju inte klokt....klart att du säkert har en del saker från barndomen.( fast ska jag vara ärlig så tror jag inte du har dragit med så mycke hemifrån).
Fin kalender i alla fall, och duken också såklart.
Vi skulle åka till Ikea på torsd. men nu verkar det som att David har fått vattkoppor fulla ryggen och är jätte hängig.Åh jag som var och skötte dom igår kväll, tänk om jag får bältros nu, vågar inte tänka tanken.
Har nyss kommit från stan, köpt en snygg skinn stövel med lagom klack, dom hade satt ned den med 600 kr., alltså hälften, då måste man passa på.
Kram

Monica said...

Nej du har faktiskt rätt. Inte sitter jag på en massa antikviteter direkt hahahahah jag gillar inte att ha massa prylar som dräller överallt heller. Blir galen då! Vi har ju dessutom inget förråd eller extra rum där vi kan lagra grejer så det blir att ge bort det man inte använder helt enkelt. Feng Shui på hög nivå. Ok, det finns nog en eller två saker på Stackis hmmmmmmmmm
Vattkoppor fy fasen! Va jobbigt med sånt. Så det blir ingen tripp till IKEA då =(
JAg vill också ha skinn stövlar!!! Fusk!
Inte får ni bältros inte! Think positive!
Ha en bra dag!

Hellen said...

Jag ska förbi på IKEA nu när vi åker från jobbet (om nu bara Magnus kan bli färdig ngn gång!! Karlar!! *suck*)
Ska se om duken finns i Svedala också! :-)
Igår när vi äntligen kom hem och kunde tända adventskransarna i fönstret så är två av dom trasiga...blev såååå ledsen. Hoppas dom finns på IKEA iår med!!

Själv så jobbar jag idag med...är helt slut efter flytten i helgen och vårt TV-rum ser ut som ngn kastat in grejer från golv till tak...vi har att göra för att få iordning innan jul. Bild ska visas på bloggen inom kort!!
Imorgon kommer syrran med familj, det ska bli sååå mysigt. Längtar som sjutton efter guddöttrarna!
Kram