Sunday, September 21, 2008

Det ville jag inte se......

Skjutsade barnen till skolan i morse som vanligt. Sedan hade jag service tid hos Ford kl 9.30, så jag tänkte väl att det var bäst att döda lite tid tills det var dags att åka dit. Jag styrde kosan till Mall of the Emirates för det ligger närmast skolan. Det var lugnt och tyst där. Inga affärer öppna. Bara en del hurtiga damer som motionerar där inne på morgonen innan allt öppnar. (Ja, vad gör man inte när det är för varmt att vara ute...)
Jag gick runt lite och plötsligt hör jag ett lite mystiskt ljud....det var precis när jag gick förbi Pulp, en juicebar där vi brukar köpa smaskiga färska juicer och smoothies osv. En "knaprande" ljud och jag ser till min förskräckelse en råtta som sitter på toppen av ett morotsberg och knaprar i sig morötter!!!!! Jag blev alldeles svag i benen. Hur i hela friden går detta ihop. Det var en mycket tragisk syn. Vilka idioter som lämnar grönsaker framme! Det fanns ingen i synhåll som jag kunde underrätta och jag stegade snabbt iväg.....vad skulle jag gjort?!!! När jag berättade det för min kompis och Sam så sa båda "-Varför tog du inte ett kort eller filmade eländet med din mobil?" Ja, det skulle jag nog gjort och anmält det till myndigheterna som handskas med hygien etc. Jag blev bara så paff......Nu blir det ingen mer juice därifrån, så mycket kan jag säga.

Om drygt 1 timme får vi äta......dock ingen hungerkänsla idag...wonder why!

Kram



3 comments:

Hellen said...

Var det därnere vid foodcourt? Då vill jag inte heller ha juice därifrån mer !!! bläää! Jag hade nog börjat gallskrika om jag sprungit på en råtta sådär, hu dom är så äckliga!!
Hoppas ni haft en skön helg, här har det varit full rulle. Gäster och golftävling igår. (det gick skitdåligt för mig och Annette, man spelade 2 och 2).
Kram

Monica said...

Ja, nere vid ski dubai....Jag tror dom hade fått varor precis ..annars brukar dom inte ha mat frame så där....Men det var en syn man inte glömmer!
Helgen har varit bra. Inget speciellt.
Tråkigt att det inte gick bra med golfen..,Bättre lycka nästa gång.
Kram

Annica said...

Men fyyy vad vidrigt med råttor, hatar dom, och helst när det handlar om livsmedel. Minns när vi hade besök av råttor i våran matkällare, fångade en i råttfällan...och det var ingen liten mus om man säger så.
Vi har fortfarande varmt på dagarna, så det blir till att börja torka lite fönster idag. Anton har åkt på sin andra förkylning nu sen skolan börjat om, han har ingen feber så han har fått åka iväg till skolan ändå, får se hur länge man klarar sig.
Kram