Monday, June 9, 2008

Tårta på tårta på tårta.....

Nu har vi klarat av Sams och Nathalies födelsedagar. Det gick smidigt och bra. I Lördags var det ju Sams dag och vi hade middag för vänner....tyvärr inga bilder (igen), det kändes pinsamt att dra fram kameran och fota maten och tårtan....Det blev lyckat i alla fall. Fina blombuketten "vågade" jag mig på att fota ....


Nathalie hade sina polare över igår på sin 15-års dag. Vi beställde hem pizza i massor och så gjorde jag en jordgubbstårta till henne. (Min dotter ville inte bidra med foto av sig till min blogg.... :-( men det har jag förståelse för hahahaahah)




Inhandlade en finfin Bakbok/BakBibel häromdan. Kunde inte motstå. 1000 sidor med bak. Wohooo! Givetvis köpte jag den för att det var en svensk (Bo friberg) som gjort den, så alla svenska bröd, tårtor och kakor finns med. Plus en massa bra tips och info om hur recepten kommit till osv. Intressant tyckte jag. Den är ju på Engelska men den var ganska lättförstådd och jag tycker det är kul att lära sig vad saker och ting heter på Engelska. Så nu blir det att experimentera här i sommar.


1 comment:

LYCKLIG MOR said...

Så fin tårta du hade gjort till Nathalie! Såg god ut! Mums!
Den där bakbibeln - wow! Har aldrig hört talas om denna,ser bra ut! Får nog bli mitt nästa inköp.