Thursday, June 5, 2008

Burkini....

Men hoppsan då! Inte visste jag att det fanns ett namn på den Muslimska baddräkten. Burkini låter ju som ett land tycker jag ..... Skoj artikel Aftonbladet!




Nu kommer succén burkini till Sverige
Burkinin - en bikini för muslimska kvinnor - kommer att bli en av sommarens storsäljare.

Det förutspår organisationen Svensk handel.Baddräkten, som är tvådelad och löst sittande, har tagits fram av designern Aheda Zanetti i Australien. Hon konstaterar att plagget inte enbart hjälper muslimska kvinnor att ta del av strandlivet, utan också skyddar mot solbränna. Burkinin har snabbt gjort stor succé i muslimska länder som Syrien, Turkiet, Dubai och Egypten.

På med Burkinin nu brudar! Rock on!

3 comments:

Annica said...

Men du vilken badutstyrsel!!Måste vara obehagligt att bada i, tänk när det slimmar fast och är blött och äckligt runt kroppen...tror jag föredrar vanlig bikini eller badräkt, eller hur?
Idag har vi varit på Antons skolavslutn. i kyrkan, gissa om han tycker det är skönt att vara ledig i 11 veckor. På sönd. åker han iväg till fagervik utanför Piteå på konfirmations läger en vecka, sönd. den 15 Juni är det konfirmation i öjeby kyrka.
Har haft riktigt varmt ute idag, termometern visade på 28 grader ett tag. Har börjat få ont i halsen nu i kväll, Anton har haft det till och från i flera veckor, känns inget vidare den här årstiden.
Kram och hej!

LYCKLIG MOR said...

Oh my god så hemskt! Aldrig att jag skulle sätta på mig en burkini! Hellre går jag näck :-D
Tur att vi alla är olika.
Skulle kunna tänka mig en burkini till fest möjligtvis men inte till bad, nej tack :-D
Kram

Hellen said...

Perfekt!! Då slipper dom ju bada med alla kläderna på sig som "huckle"-tanterna gjorde på Jumeirah Beach! *hehe*