Monday, June 16, 2008

Terror hot......

Det låter inget vidare som en blogg titel, men det är just det jag har på hjärnan idag. Fick ett telefon samtal imorse av min vännina och hon sa att jag skulle kolla min email, hon hade skickat nåt viktigt. Snabbt var jag in och läste de tragiska raderna....

Storbritanniens ambassad i UAE har cirkulerat ett meddelande till sina landsmän om ett ökat terrorist hot mot UAE just nu. Detta känns ju alltid lite skrämmande att läsa. Speciellt när det sällan och aldrig skickas ut varningar. Betyder att det verkligen är nåt på G. De uppmanar att vara extra försiktiga och uppmärksamma och ligga lite lågt...... Detta kanske beror på att USA's och Englands förhandlingar med Iran inte går så bra just nu, angående kärnkraften. De hotar Iran med mer sanktioner. Ja, det är min teori, men man vet ju inte vad detta baserats på. Man glömmer bort ibland att man faktiskt bor i Mellan östern. Hursomhelst om Britterna måste ligga lågt får vi väl andra ljushyade också hänga på. Tråkigt när det måste bli så här. Här kan man läsa lite mer. Tur att vi åker till Sverige snart. Anthony ville att vi skulle gå på bio idag....det kändes lite motigt, så jag sa att vi sparar det till en annan dag. Man blir lite paranoid.

Drog till IKEA istället och strosade. Köpte bara nya toaborstar...inget att fota och lägga ut påbloggen direkt! hahaha

Annars har det varit lite trist det senaste dagarna. Varmt och blåsigt typ sandstorm. Fukten har smugit sig på och man känner sig ständigt kladdig. Jag skjutsar och hämtar Nathalie från sommar skolan varje dag (javisst , hon fick inte godkänt på Algebra & Geometri). Hon ska göra om proven den 24:e Juni. Går hon sommarskola garanteras hon att flytta upp en klass, tur är väl det. Kostar skjortan bara.....

Anthony känner nu att tristessen lurar bakom hörnet. Hans bästis har åkt hem till Egypten för sommaren. Försöker hitta på saker för att underhålla honom och undvika datorn, kan vara lite trixigt. Det blir lätt att man glömmer bort honom i sitt rum.....sitter där tyst och knappar på tangentbordet timme efter timme! Nu sitter han och ritar : )

Igår pratade Sam med Belma, våran hemhjälp, om att vi inte behöver henne längre. Det var ett jobbigt samtal. Hon trivs mycket bra med oss och hon vill inte åka hem till Filippinerna. Men vad gör man?!!! Ungarna är så pass stora nu att de inte behöver "barnvakt" längre och jag tror att Anthony längtar efter att få ha sitt rum för sig själv....

Han kommer nog att sakna henne mest. Det skrattar och tjoar på rätt mycket och trivs. Det blir att ta fram piskan nu och dela ut lite jobb. Vi har ingen diskmaskin t.e.x....det ryms ingen i köket. Så det kan bli motigt när man inte är van. Stryka kläder.....det lär nog minska nu i tvättunnan om man ska göra det själv hahahaha

3 toaletter.....2 sandiga balkonger....ser verkligen fram emot detta.... Balkongerna blir värst. Det måste tas varje dag. Vi har ingen torktumlare så tvätten måste ut. Och då går det inte att ha sandigt och dammigt där ute.....attans....i denna värmen wohooooo Hjääälp!!!!!

(Bortskämda kvinna tänker ni nog nu hahahahahahaha) Tur att det finns deltidare som kan städa....när jag får sammanbrott alltså! Berättar hur det går. Det kanske inte blir någor mer bloggande nu! Kanske aldrig får tid! Eller kanske jag bara kommer att skriva om städning och strykning framöver! Får la se ...... tjohooooo vilket tjat det blev nu då!

Nu ska jag ta mig en kopp te och lite nybakat..... (snart är det väl slutbakat, för mycket disk efter hahahahahahahahahahahahaah just kidding!)




Have a wonderful day!




1 comment:

LYCKLIG MOR said...

Hallå!!!! :-)
Men du shit! så läskigt med terrorhotet! Hoppas bara det är tomt prat! Förstår din oro alltså. Kom hem nura!
Hug!
Stackars Nattan som måste plugga
:-( krama henne från mig!!!
Hahaha, du det där med städning, tvättning det fixar du galant! :-) Jag tycker det är rätt skoj att hålla på och diska, städa, tvätta i lagom dos. Fast stryka det hatar jag! Vi gör sällan det.
Jo, jag har ju fått en mangel så nu manglas det lakan för fullt! :-)
Hörru, vilka goa kakor! Är det cocostoppar eller?
Såg mums ut.
Kram och tack för bloggandet!