Thursday, June 19, 2008

Inne-sittar-dagar!


Drar mig för att gå utomhus i dessa dagar. Hett, fuktigt och nu de senaste dagarna DAMMIGT och SANDIGT som bara attan. Vi är som inkapslade i ett gigantsikt sandmoln. Man kan knappt andas ordentligt. Men å andra sidan, who cares..... sticker ju från detta snart. Idag börjar sommar-rean här, eller rättare sagt Dubai Summer Surprise. Ska väl ut en sväng och se om man kan fynda lite. Det är nämligen så att jag måste inhandla 2 nya fin-klännningar minsann. Vi ska på bröllis....jajamen här gifter sig kompisar till höger och vänster. Inte nog med det, det är i Libanon!!!! Ok, jag vet , jag vet..."-är det verkligen säkert att åka dit nu?" undrar ni nog. Det verkar så ialla fall. En ny president har de ju fått och läget är så där lagomt stabilt. Hursomhelst så ska alla Libaneser vi känner åka dit i sommar och vi chansar och åker dit i 4 dagar, inte mycket, men Sam vill verkligen av vi åker. Spännande, jag har inte varit där på 14 år!!! Och Anthony har ALDRIG varit där. Det är nog lite pirrigt i hans lill-mage, han associerar ju Libanon med stridsvagnar och krypskyttar! Nathalie var inte så happy att vi åker. Hon får depressions ångest när man nämner ordet bröllop och klänning! ALDRIG att jag får på henne en klänning. Lyckas jag så måste jag kontakta Guiness rekord bok eller liknande. Får se vad vi hittar på till henne. Vi drar den 2:a Juli så det finns ju tid att dividera om detta.

Nu ska jag inspektera min Cheese cake som jag gjort. Vi är bjudna på middag ikväll till vänner och jag lovade att baka.


Peace!
(Bilden har jag "stulit" från Gulf News....och ja. det ska föreställa solen och INTE månen....)

2 comments:

Annica said...

Så ni ska till Libanon på bröllop, guud vad trevligt! Är det verkligen så många år sen du var i Libanon, då är det verkligen på tiden. Nu ser vi förstås framemot fina bilder och framför allt på Nattan i klänning, det blir en höjdare. Säg till henne att Anton hade klänning i söndags i kyrkan...no problem!!(konfirmations kåpan). Men han kände sig väl inte så bekväm precis, ska man vara ärlig..men det kommer väl aldrig att hända någon mera gång, så då kan man stå ut. Kramisar från ett myggigt Norrland

LYCKLIG MOR said...

Hej :-)
Snyggt med den nya blåa bakgrunden!
Så ni ska på bröllop så skoj!
Men måste man ha klänning på bröllopet?
Jag menar man kan ju vara fin ändå.
Men du kan ju säga till Nathalie att det är bra med förändringar ;-) Vips så kanske hon stortrivs i klänning när hon väl har det :-)
Hoppas det löser sig!
Kram